Wij hebben een klein probleempje. Wij hebben twee hele schattige broertjes van 7 maanden geadopteerd. Wij zijn gisteren bij ze op bezoek geweest in het gastgezin en het zijn echt schatjes, maar ze vraten ons bijna op. Ze spelen nog erg ruw en hebben niet geleerd dat handen geen speelgoed zijn. Zij bijten ons overal wanneer wij hen aaien, in onze buik, in onze kleren, armen, benen, vingers etc. soms tot bloedens toe. Ze zijn heel vriendelijk en enthousiast, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ze komen over anderhalve week bij ons wonen en we hebben al een aantal ideeën over hoe we dit gedrag af kunnen leren en er twee nette knullen van kunnen maken;
- Spelen alleen met speeltjes
- Heel veel samen spelen zodat ze hun energie kwijt kunnen
- Aaien wanneer ze moe zijn of eten zodat ze zien dat aaien om te ontspannen is
- Wanneer ze bijten, doen alsof we dood gaan van de pijn
- Wanneer ze bijten direct stoppen met spelen
- Belonen wanneer ze goed spelen
Ik weet niet of dit de juiste manier is om gedrag af te leren, en of dat nog kan na 7 maanden. Ik heb zelf altijd bejaarde katten gehad dus ik ben nog vrij onbekend met tienercapriolen. Hebben jullie nog ideeën om dit aan te pakken?
Wij vinden het zo geweldig dat ze bij ons komen wonen en ze zijn zoooo leuk! maar ik ben ook wel een beetje ongerust. Ik heb maar alvast een verbanddoos aangeschaft. Ze zijn heel gretig

Alvast bedankt!