ErikPhilippus schreef: 07 okt 2018 12:03 Ja, iets met de darmen zou ook kunnen, zou wel het gehurkt zitten verklaren. Maar ik dacht met een spastische darm dat er vaak sprake is van diarree, en daar hoor ik je niet over. Ook heeft de DA de darmen gevoeld, en als er echt obstructie is (stuk harde, ingedroogde poep) dan zou je dat moeten kunnen voelen.
Zoveel mogelijk vocht naar binnen zien te krijgen, dat is altijd goed. En als je zeker weet dat de darmen niet vol zitten, zou je ook een klein beetje mirtazipine kunnen geven om de eetlust op te wekken.
Diarree had ze inderdaad niet, wel tijdens de opvang. Maar medicijnen en stress lijken mij hierin de factor. Ze hebben vaker aan de darmen goed gevoeld en daar voelden ze geen obstructie of constipatie.
Ze is nu thuis, wast zich erg veel (heeft veel plas laten lopen daar), heeft klein beetje gegeten en heeft moeite op wc (veel persen) maar wel klein drolletje gelegd. Ze lijkt erg onrustig, wilt eten, vraagt erom, ruikt eraan maar laat alles liggen. Zelfde verhaal met water. Grootste voorkeur ligt bij brokken (wat ik beetje vreemd vind).
Komende week prednison en antibioticakuur afronden. Dan kijken hoe ze daarop reageert. Blijf het raar vinden dat het een topfit gezond katje was voor de inenting...