Even een acount gemaakt hier omdat ik me toch wel zorgen begin te maken over onze nieuwe kitten.
Gisteren hebben wij hem opgehaald bij een cattery, hij is nu 5 maanden oud (een ragdoll). Uiteraard was het gister een angstig katje toen we thuiskwamen, had ik ook helemaal verwacht. Maar waar ik mee zit is dat hij nog steeds niet uit zijn schuilplaatsjes komt. Voor zover ik kan zien (en ruiken in huis) heeft hij sinds gistermiddag (rond 14.30) niet geplast, gepoept en niet of zeer weinig gegeten en gedronken. Hij komt dus zijn schuilplaats niet uit. Heb hem wel een keer daar weggetild, om hem te laten zien waar eten en drinken ed zijn, maar hij rent meteen terug, of naar een ander schuilplekje. Hij is ook (nog) totaal niet nieuwsgierig naar de omgeving, hij zit daar maar stilletjes te zitten. Vannacht heeft hij wel af en toe gepiept, toen uiteraard bij hem gekeken maar hij zat telkens op dezelfde plek. We hebben zijn eten dichterbij zijn schuilplaatsjes gezet toen wij naar bed gingen, zodat eten misschien minder eng was, maar hij heeft niet, of heel weinig gegeten ;( volgens mij ook niet of weinig gedronken. En hij is sowieso niet op de kattenbak geweest. Heb goed gezocht door het huis, en goed geroken

Is dit herkenbaar of toch niet? Ik heb wel ervaring met kittens bij mijn ouders, maar nog nooit een voor mezelf gehad, en nog geen ragdoll gehad hiervoor.
Lang verhaal misschien, maar ik maak me gewoon zorgen om het beestje, met name over het eten en gebrek aan nieuwsgierigheid, wat ik wel gewend ben bij kittens na een wenperiode.
Moeten we nog geduld hebben en hem nog even met rust laten? Of toch actie ondernemen?
Bedankt alvast!