ErikPhilippus schreef: 20 sep 2018 13:25
Ja, als ze high wordt (vergrootte pupillen?), dan is de dosis inderdaad te hoog. En in dat geval is het natuurlijk goed om een dosis over te slaan. Zou het ook even melden aan de DA.
Is het soms dezelfde concentratie als die gebruikt wordt voor injectie met Buprecare: 0,3 mg/ml?
Ik kies zelf altijd voor een injectie met Buprecare, want daar merkt de kat nauwelijks iets van, en werkt ook beter en langer. Maar eigenlijk mag je dat niet zelf doen (de DA mag officieel geen opiaat meegeven....) - als je het al durft om een spuitje in de nek te geven natuurlijk...
Hoi Erik,
Ben even langs de da gelopen voor advies vanochtend en met Buprecare naar 0,2 mg 2 x per dag gegaan. Ze was inderdaad echt te stoned. Weet niet of dit hetzelfde is als de injectie, zal dat morgen ook eens vragen. Cerenia was wel belangrijk om door te zetten ivm de hevige misselijkheid van vorige week icm het mondjesmaat eten dat ze nu doet.
Injecteren is geen probleem voor me, eerder ook gedaan. De da vertelde inderdaad dat het verboden was, al bij het meegeven van de vloeistof

. De injectie zou in elk geval fijner zijn voor Simba!
Maar het gekke is dat Simba niet echt beter lijkt behalve dat het overgeven helemaal gestopt is. ze is wat suffig maar ligt wel gewoon bij ons in de woonkamer, op afstand op het tapijtje.
Maar plots valt het me op dat ze soms lichtjes trilt met haar onderlichaam, waarschijnlijk van de pijn die arme schat. Het gekke is dat ze dit met Onsior niet had, begin nu ook te denken dat dat is omdat Onsior wel een ontstekingsremmer is en Buprecare niet.
Ze ruikt aan eten (welk eten dan ook) en haalt dan haar neus op en krijgt een soort trekje naar rechts en Flappert weer met haar oor. Ze heeft amper een half blikje (klein blikje) natvoer op sinds gisterenavond en 2 bakjes viskookvocht. Dit moet echt duidelijk die verrekte kiespijn zijn bah arme schat toch.
Ik zal morgenochtend direct bellen met de da of het dan verstandig is om toch over te stappen naar Onsior voor deze week? Of gaat dat ook weer zorgen voor verhoging van nierwaarden?
Beestje toch van me