Ik zal proberen het verhaal zo beknopt mogelijk te vertellen.
Wij hebben al ruim 7 jaar onze 2 poezen. Het zijn 2 zusjes van nu dus 7 die ook beiden zijn gesteriliseerd. Wij hebben ze altijd binnen gehouden omdat we niet willen dat ze op welke manier dan ook overlast zouden veroorzaken, zo ook nu. Sinds april zijn wij verhuisd naar een lekkere ruime woning met garage. Deze garage heeft echter een kale betonnen vloer, dus absorbeert de urine helaas erg goed. In deze wijk loopt een jonge poes of kater rond, die aan de buitenkant (misschien omdat onze poesjes ook in de garage komen?) tegen de garagedeur aan plast wat resulteert in dat 1 van onze poezen dat nu ook aan de binnenkant doet. En omdat daar niks ligt qua vloerbedekking trekt die plas elke keer opnieuw het beton in, voordat die stank weg is duurt dat wel even.. -O-
We hebben al van alles geprobeerd, namelijk;
- Poes en urine laten controleren, ze doet het waarschijnlijk door stress van de verhuizing/ geur van de vreemde kat en om haar territorium te markeren, we kregen een soort antibiotica mee voor stressvolle periodes, dit zou het gedrag moeten stoppen.
- Azijn over de urineplekken gooien om de eiwitten af te laten breken.
- Biotex(sopje) over de urineplekken strooien om de eiwitten af te laten breken.
- Anti urine geur spray speciaal van de dierenwinkel om de eiwittten af te laten breken.
- Schone kattenbak op de plek neerzetten.
- Voeren op de plasplek.
- Diverse soorten kattenbakvulling.
- Diverse soorten voer.
- Feliwayspray op de plek sprayen, meerdere keren per dag, zowel binnen als buiten.
- Keepoff spray binnen sprayen.
- Laminaat neerleggen, zuigt ook de urine zo lekker op..
- Aluminium folie en vershoudfolie neerleggen, ze plaste over allebei..
- Kattenschrik buiten neergooien (resultaat; hele straat stonk naar knoflook, die vervolgens ook nog ondergepist werd).
En waarschijnlijk vergeet ik nog wat dingen..
We hebben de kattenbakken al vanaf het begin in de garage gehad, eerst in hun vertrouwde kattenbak-kast, nu bij de garagedeur. Ik zit ook niet weer te wachten op een kattenbak in de gang of woonkamer, er zit ook een kattenluikje in de tussendeur die niet dicht kan, dus de garage afsluiten is geen optie. In ons oude huis was de bank een plek waar ze ging plassen als er in de tuin allemaal andere katten rondliepen, dus ik zit er echt niet op te springen dat ze dat hier ook gaat doen als ik de garage onbereikbaar maak.. Voor mijn gevoel verplaats ik dan het probleem, en dan is de garage een betere plek om dit te hebben dan elders in het huis.
Mijn vriend is er op dit moment helemaal klaar mee, die ziet de poesjes liever gisteren gaan dan vandaag, en ik moet zeggen, na de zoveelste plas binnen en buiten begint de moed mij ook in de schoenen te zakken.. %)
Ons huis heeft nu bij binnenkomst/ als je ervoor staat al een enorme kattenpis-walm, vooral als het zonnetje erop schijnt nadat het nat is geweest, en ik weet niet wat we verder nog kunnen doen..
Persoonlijk denk ik op dit moment zelfs dat we er nooit vanaf gaan komen zolang de buurtkat niet stopt, en ik denk dat de buurtkat niet stopt zolang onze poezen hier wonen.
Ik heb tot op heden nog niet kunnen achterhalen van wie de buurtkat is, dus de eigenaren nog niet kunnen aanspreken/ vragen of hun poes of kat al gesteriliseerd/ gecastreerd is.
Wat zouden wij nog meer kunnen doen om dit gedrag te doorbreken/ stoppen? Of is het wegdoen van onze poesjes echt de enige overgebleven optie? -O-
En wat zou ik nog meer tegen de urinestank kunnen doen?
Dit zijn onze monsters;