ik weet niet of dit hier goed staat. Anders alvast mijn excuses.
Ik ben inmiddels een tijdje hier mee aan het lezen en heb al veel aan jullie tips en adviezen gehad. Echter heb nu zelf ook een vraagje.
Ik heb sinds een tijdje 4 kittens, 3 hiervan komen uit het asiel. Ze zijn ongeveer 4/5 maanden oud. De kittens uit het asiel zijn daar ook netjes ontwormd, ontvlooit, gechipt en hebben de eerste enting daar gehad. (Oliver had wel al 2 entingen gehad). Inmiddels hebben ze allemaal hun entingen gehad en moeten ze op 1jarige leeftijd opnieuw.
Nu begon gisterenavond een van de asielkittens (Jinx) te braken. In het braaksel vond ik 2 levende spoelwormen. Ik heb na mijn vorige dierenartsenbezoek Profender spot-on 0,5-2,5kg meegenomen en hiermee meteen alle 4 opnieuw behandeld.
Vanochtend vond ik in de kattenbakken dunne ontlasting met dode wormen (afkomstig van Jinx), ook leek er wat rood slijm bij de ontlasting te zitten. Is dit normaal? Ik merk verder niks aan haar, ze eet en drinkt goed, speelt met de rest en komt op zijn tijd even om te kroelen.
De anderen hebben vaste onlasting en lijken/leken nergens last van te hebben. (Ik zit er bijna bovenop momenteel als ze naar de bak gaan

Na het ontwormen begon ook een ander kitten (Bianca) te braken. Voornamelijk helder/geel vocht, geen onverteerd voedsel. Zij komt niet uit het asiel en was voor ze bij mij kwam nog nooit ontwormt, had geen entingen gehad en was niet ontvlooit. Dit heb ik meteen gedaan toen ze bij mij kwam. Ook is ze inmiddels gechipt.
Is het normaal dat een kat na het ontwormen via pipet begint te braken?
In de bijsluiter staat dat eenmalige behandeling voldoende zou moeten zijn, maar op internet lees ik vooral dat ik na 2 weken nogmaals moet ontwormen i.v.m. achtergebleven eitjes. (Profender werkt wel tegen larvestadia?) Is het nodig om haar na 2 weken nogmaals te belasten met de ontworming? Kan ik dan beter een ander middel nemen of het bij Profender houden?
Alvast bedankt voor jullie tijd!
Liefs, Silja en pootjes van Bianca, Raja, Jinx & Oliver