Is er ook geen mogelijkheid tot een betaalregeling bij de dierenarts? Wij op het forum kunnen niet zomaar een medisch advies geven, zeker bij een kitten kan er van alles aan de hand zijn.CrazyChick18 schreef: 26 jul 2018 15:15 Ik had telefonisch contact gehad maar niemand wilt wat zegen of weet niet wat het is. Enige wat ze zeggen is afspraak maken die minimaal €40 gaat kosten + eventueel in laten slapen maar dat durf ik nietvind het zo zielig. Ik probeer via jullie te vragen wat het kan zijn of iemand ermee te maken had. Ik heb een gezonde kat die ik niet heb gesteriliseerd omdat ik het juist zielig vind. Ik hou van katten en altijd waren ze gezond en hebben leuke huisje gekregen.
Begrijp ik goed dat je al 15 jaar ieder jaar een nestje hebt met dezelfde poes? Bijvoorbeeld hier wat meer informatie waarom laten helpen beter is voor de poes.
Anyway dan gaan we van het onderwerp af. Puntje bij paaltje, nee op het forum kan je over zoiets niet echt gericht advies krijgen. En stel iemand heeft hetzelfde meegemaakt en zegt 'bij mij was het een kanker in zijn buikje' dan moet je alsnog de beslissing maken om naar de dierenarts te gaan en hem dan te laten inslapen. Dat kost ook geld, of wilde je het kitten op een andere manier laten inslapen die geen geld kost? Ook als het kitten ziek is, is er een grote kans dat het medicijnen, een operatie of gewoon extra voeding elke 2 uur nodig heeft. Dat kost ook geld.[...]een krolse poes kan onwijs chagrijnig (lees: agressief) zijn. Ze zullen minder vaak willen ontsnappen en ze zullen minder gefrustreerd en gestrest zijn.
Laat ik het zo stellen: ik ken geen gezonde kittens die een dikke buik hadden, dus er moet dan wat aan de hand zijn.
Is er iemand in je omgeving die je wellicht kan helpen met het voorschieten? En onthoud, laten inslapen is in sommige gevallen minder wreed dan laten leven als het kitten veel pijn heeft en geen kat-waardig leven kan leven.