Nu kan ik echter online nergens vinden wanneer de tweede vaccinatie nu gegeven moet worden.. Enkel dat bij risicogevallen er gekozen kan worden om met 6-7 weken te vaccineren. Mijn eigen dierenarts gaf aan dat in dit geval een vaccinatie op 11 weken (ik haal haar met 10,5 week, maar dan is mijn dierenarts nog met vakantie) en na 4 weken nogmaals herhalen het beste is omdat de eerste enting geen effect zou hebben door de jonge leeftijd. Zij vonden het ook erg vreemd dat de kittens zo vroeg hun eerste enting gehad hadden. Andere mogelijkheid was volgens hun om een enting te halen met 11 weken en dan na 2 weken voor een titerbepaling (€50) terug te komen met een grote kans dat ik alsnog moet laten enten (€50)... Dit laatste kost dus 2x zoveel als gewoon een extra keer enten.
Maar zijn er hier misschien mensen met ervaring met een kitten dat zo vroeg geënt is? Zou een enting met 11 weken bovenop die van 6,5 week niet gewoon genoeg zijn? Ze gaat tot ze gesteriliseerd wordt in oktober in elk geval niet naar buiten, maar ze komt wel in huis bij mijn katje van iets meer dan 1 jaar die vorig jaar gewoon gevaccineerd is met 9 en 12 weken en opnieuw geënt wordt samen met het nieuwe katje (dit kan want ze schelen met geboortedatum maar 4 dagen

De extra kosten heb ik natuurlijk over voor het veilig stellen van de gezondheid van dit katje, maar ik kan mij ook voorstellen dat te veel vaccineren niet gezond is voor een kat. Ergens voelt het niet goed om zo'n klein jong beestje 2x te moeten pesten met zo'n injectie, stress van de dierenarts en mogelijk ziek worden van de enting en dat vlak na een verhuizing naar mij toe... Het is natuurlijk ook niet zonder risico. Hoop op tips hier