Ik vraag me af of mijn kat écht honger heeft (en dat ik dus te weinig voer) of dat hij gewoon een enorme smulpaap is. Ik geef hem nu vijf keer per dag een half blikje Gourmet Mousse. Dat is dus 2,5 blikje in totaal, wat na berekening neerkomt op 225 calorieën. Daarnaast krijgt hij ook één Vitakraft snoepstickje per dag. Nu is het probleem dat hij continu om eten zeurt. Zodra ik naar de keuken loopt, rent hij miauwend achter me aan en loopt zelfs voor m'n voeten waardoor ik haast struikel. Ook gaat hij krabben aan het keukenkastje waar het voer in staat. Geef ik hem te weinig eten? Qua caloriebehoefte voor een kat, dacht ik dat ik wel goed zat... Ik geef hem alleen natvoer, omdat de dierenarts zei dat dat beter is (veel minder koolhydraten en meer vocht).
Even een situatieschets: Twee jaar geleden heb ik de kater overgenomen van iemand. Hij was toen erg dik. Ik heb hem inmiddels wel een beetje kunnen laten afvallen, maar nog steeds heeft hij wel een buik en weegt 7 kilo. Ik heb een voermachine aangeschaft om hopelijk het probleem te verhelpen dat hij achter me aanrent zodra ik naar de keuken loopt, maar helaas, een jaar verder en hij is er niet mee gestopt. 's Ochtends geef ik hem wel zélf eten. Hij heeft volgens mij geen diabetes wat de honger kan veroorzaken, want hij plast niet super veel ofzo en drinkt ook gewoon normale hoeveelheden.
Nou ja, eigenlijk is mijn vraag dus: moet ik hem meer eten geven dan 2,5 blikje Gourmet Mousse? Want zou hij echt honger hebben? En als hij niet echt honger heeft, hou leer ik hem het bedelen af?

Alvast bedankt voor jullie reacties!