Hoi! Ik ben nieuw hier en heb sinds een aantal dagen een kitten (katertje) in huis, Kenzo genaamd. Hij komt van de boerderij en is een echte HTK. Wel is hij een colorpoint en nu vraag ik me natuurlijk af waar dat vandaan komt

. Op de boerderij hadden ze dit nog nooit gezien dus het is bij die kattenfamilie nooit eerder voorgekomen. Hij komt uit een nestje van drie, en heeft een broertje (zwart/wit gevlekt) en een zusje (schildpadje). Zijn moeder is een halflangharige zwarte poes en oma is een bont gevlekte poes met rood, cypers en wit. Kenzo heeft ook de kenmerkende blauwe ogen van een colorpoint, heel erg mooi!

Nou las ik dat het dus mogelijk is dat een poes bevrucht wordt door verschillende katers. Ik heb sterk het vermoeden dat dat hier het geval is geweest. Ik ben heel erg benieuwd van welk ras Kenzo de genen mee heeft gekregen. Heeft iemand van jullie hier een idee over? En is nu al te zien of hij kortharig of halflangharig wordt?
Hij heeft een veel pluiziger vachtje dan mijn andere kitten Néla, die overigens wel een stukje ouder is (14 weken). Van haar ben ik ook benieuwd wat er in zit trouwens. De eigenaars van mama-kat gaven aan dat vaders de grote buurtkat is die deels Britse Korthaar zou zijn. Wel heeft Néla daar naar mijn idee een te smal koppie voor, maar ik heb er maar weinig verstand van.
P.S. sorry voor de vele foto's en het lange bericht.

Kenzo

Kenzo

Kenzo met broer en zus

Mama van de kittens

Néla

Néla en Kenzo samen