Wij gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwbouwwoning. Wij willen tegen die tijd toch een kattenluikje nemen (wat in ons huidige appartement nooit kon) omdat wij drie katten hebben die continu: binnen-buiten-binnen-buiten gaan...je kent het wel

Nu wil ik er sowieso één op chip en hij moet in een glazen deur geplaatst kunnen worden: de deur naar de tuin wat meteen ook IN onze woonkamer zit omdat we een tuingerichte woonkamer hebben. Nu zijn wij een beetje bang dat als wij in ons goed geïsoleerde (drie dubbel) glas een kattenluik plaatsen, we toch last zullen krijgen van kou of toch in onze huiskamer als dat luikje gewoon dicht is zeg maar, "in rusttoestand". Misschien is heb je er geen last van als zo'n luikje in de gang zit of in een gesloten keuken, maar in ons geval zit dat luikje zo'n beetje naast onze bank. Heeft iemand ervaringen met tochtvrije kattenluiken??
Ikzelf heb mijn oog laten vallen op de SureFlap Microchip Pet Door Connect, https://tinyurl.com/yaextpdo
Bij dat model kan je het luik ook via een app kunt aansturen per kat, lijkt me heel handig (en je krijgt meldingen als je kat naar buiten of binnen is gegaan haha). Maar is dit kattenluik goed tochtvrij of komt er toch nog kou door naar binnen? Mijn vriend wil in ieder geval géén kattenluik als we er een koude woonkamer door krijgen. Maar ik kan er niet heel veel info over vinden verder...
Daarom ervaringsdeskundigen gevraagd: wie heeft er ook een kattenluik op chip (en welk merk?) en komt er kou doorheen?