Mijn Kat Cees (vrouwtje) gebruikt sinds donderdag Clomicalm op voorschrift van de da. Cees is 13 jaar oud en ik heb haar vanaf ze 10 weken oud is. Ze is altijd al heel belangrijk voor me geweest en we hebben een sterke band. Vorig jaar begon haar gedrag iets te veranderen. Niet meer voor de goede deur kunnen vinden als ze naar een ander vertrek wil oa. In december heb ik haar helemaal laten nakijken. Volledig bloedonderzoek kwam niks uit en zo werd ze gezien als een kat die beginnend dementerend is. De afgelopen 6 weken vind ik haar angstiger en onrustiger, ze likt haar buik kaal en ook is ze 700 gram afgevallen. Afgelopen donderdag weer naar de da en toen werd ze bestempeld als een stresskatje en werd clomicalm voorgeschreven.
En nu ligt ze in haar mandje, twee ogen met een lege blik kijken me aan, apatisch en wederom iets afgevallen. Mijn andere kat Dany, de twee zijn dol op elkaar, wordt niet meer door haar gewassen, ze kijkt niet op of om. Normaal als ik haar aai gaat haar spin meteen aan en nu hoor ik haar niet spinnen. Alleen als ik wat langer doorga komt haar gespin heel langzaam een beetje op gang. Als dit zo blijft, vind ik dit geen leven voor haar

Zijn er mensen die ervaring hebben met Clomicalm, ik hoor ze graag om zo zelf een zo goed mogelijke beslissing te maken.
Nog even ter aanvulling; er is in het afgelopen jaar hier geen stressfactor geweest. Ik heb 5 poezen die in harmonie met elkaar omgaan. Cees is de oudste en de matriarch. Ik leef alleen met ze, we hebben het rustig thuis. Cees heeft eerder een keer haar buik kaalgelikt en dat kwam omdat er een pupje hier in huis was. Vandaar dat ik de kale buik niet toeschrijf aan allergie. Bach Bloesem en Feliway heb ik al ingezet zonder resultaat. Adviezen ook welkom want ik wil haar nog heel graag lang bij me hebben.