Triest.
December 2015 heb ik mijn allerliefste Max, die mij door een scheiding heeft geholpen, moeten laten inslapen. Ze was nog maar 6 en had ernstig nierfalen. Veel lieve reactie en tips gekregen op dit forum.
Toen heb ik een broer en zus uit 1 nestje in huis gehaald. Ze waren toen 4 maanden oud. Het was net of ik één kat had. Altijd bij elkaar, slapen, spelen, kortom: heerlijk. Babs, het meisje, begon over te geven, ander voer, ontwormd, weer overgeven, DA. Die ontdekte een tumor in de milt, gisteren was ze daar voor de operatie, ze hebben haar opengemaakt en direct weer dicht....uitzaaiingen in maag, darm en milt.

Overdag was Billie, de broer, voor het eerst van zijn leven alleen thuis (ik moest werken) Toen ik thuis kwam stond hij knetter hard te mauwen bij de deur. Die was duidelijk eenzaam geweest.
Die avond heb ik Babs mee naar huis genomen, met het advies snel een datum te prikken.

Eenmaal thuis hield Billie afstand, ruikt natuurlijk vreemd, maar komt steeds vaker even bij zijn zus kijken.
Nu ben ik zo dapper geweest om voor a.s. zaterdag alles te plannen om thuis afscheid te nemen van dat lieve spruitje wat heel veel te jong moet sterven! Ik hoop dat Billie daar bij wil zijn.
Maar nu mijn vraag/ graag tips en adviezen: Een nieuwe vriendinnetje voor Billie, na een week? Maand?
Staat daar een tijd voor? Kitten? Heb al jaren lang katten, maar nog nooit twee van zulke vrienden gehad. Verwacht ik straks te veel?
Ik doe niets anders dat huilen, ben alleenstaand en heb jullie steun nodig.
Trieste groet, Marina