ErikPhilippus schreef: 28 jan 2018 19:05
Poeh, wat een heftig en ook zo'n verdrietig verhaal.
En wat verdrietig ook voor Moos, die moet nu verder zonder z'n broer...
Met Moos gaat het langzaam beter gelukkig. Hij mist zijn broer op momenten heel erg. Gaat op het kussen van zijn broer liggen en laat zijn eigen plekje (die hij voorheen had) even voor wat het is. Ik laat hem maar, wat het beste is voor hem gaat gebeuren

. Manus was de drukste van de twee, Moos veel meer teruggetrokken. Nu komt hij mij speelgoedmuisjes brengen wat hij nooit deed. Ik hoor hem boven flink rennen en spelen met zijn speelgoed. De trap af doet hij heel bewust; langzaam en voorzichtig. Wellicht de schrik er nog in. Zijn eten gaat beter, drinken even in de gaten houden. Komt wel goed. Op de dag van het overlijden van Manus kreeg ik de nieuwe mand. Maar nee, daar moet Moos even niets van weten. Het is een grote bol waar ze samen in hadden kunnen liggen. Moos gebruikt het nu als opstapje. Gaat er op zitten, lekker hoger dan de vloer en naar buiten kijken. Als hij het zo wilt gebruiken is dat ook goed

. Gemis van Manus is groot, zijn drukte, zijn streken, zijn knuffels. En het lijkt zo te zijn dat Moos nu een beetje uit zijn teruggetrokkenheid durft te komen/ kan komen. Dat is fijn!