Gaat dit nog verkleuren?
Gaat dit nog verkleuren?
Hallo, wij krijgen binnenkort deze kitten. Als je zijn kopje ziet is het duidelijk een cyperse maar de rest van het lichaam is zwart wit. Ik vind het er erg leuk uit zien maar ik vroeg mij wel wat af. Komt dit vaker voor en gaat het zwarte nog verkleuren? De rest van het nest was direct allemaal al cyperse met wit.
Re: Gaat dit nog verkleuren?
Helaas lukt het mij niet om een foto te plaatsen
Moeilijk te beantwoorden zonder foto, Ik weet niet hoe jong het kitten is, maar in principe verandert de kleur
niet. Zwart wil wel eens door de zon of likken, bruin worden of grijzig, maar geloof dat het alleen bij gehele zwarte
katten voorkomt.
Ik hoop dat het kitten niet je enige kat is. En pas met 14 weken mag vertrekken, ingeënt en ontwormd is.
niet. Zwart wil wel eens door de zon of likken, bruin worden of grijzig, maar geloof dat het alleen bij gehele zwarte
katten voorkomt.
Ik hoop dat het kitten niet je enige kat is. En pas met 14 weken mag vertrekken, ingeënt en ontwormd is.
Geen idee hangt van de kat af is het een raskat of niet?
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Meestal blijft het inderdaad zoals het nu is. Soms kan de tekening wel iets anders worden doordat de kat groter wordt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Fotokonijn
- Panter
Klopt, als hij volwassen is, weet je het.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Bij een raskat verandert de kleur ook niet.pinguin schreef: 16 mei 2018 17:00 Geen idee hangt van de kat af is het een raskat of niet?
Inderdaad de tekening, maar niet de kleur, bij langharige katten of half langharige katten wil het soms niet meer te zien zijn of minder te zien.kittentjes schreef: 16 mei 2018 19:47 Meestal blijft het inderdaad zoals het nu is. Soms kan de tekening wel iets anders worden doordat de kat groter wordt.
Alleen bij point katten verkleurt de vacht als ze ouder worden (zowel ras als HTK), maar bij een katje dat zwart/wit is zal de vacht niet verkleuren.
Alle point katjes worden wit geboren en kleuren dan tot ze volwassen zijn door.
De enige uitzondering die ik ken zijn kittens die grijs zijn doordat ze zelf en/of hun moeder ziek zijn geweest, die worden weer zwart als ze weer hersteld zijn (Dat noemen ze dan fevercoat, die katjes zijn gewoon zwart, maar door de koorts verkleurt de vacht grijs)
De enige uitzondering die ik ken zijn kittens die grijs zijn doordat ze zelf en/of hun moeder ziek zijn geweest, die worden weer zwart als ze weer hersteld zijn (Dat noemen ze dan fevercoat, die katjes zijn gewoon zwart, maar door de koorts verkleurt de vacht grijs)
Dat van die points wist ik niet weer wat geleerd.Mosi schreef: 23 mei 2018 19:22 Alleen bij point katten verkleurt de vacht als ze ouder worden (zowel ras als HTK), maar bij een katje dat zwart/wit is zal de vacht niet verkleuren.
TS weet je al hoe je foto kan plaatsen ben wel nieuwsgierig
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Voorbeeld van hoe een kat kan veranderen met de jaren.

Teun 9 weken

Teun 7 jaar

Teun 9 jaar

Teun 9 weken

Teun 7 jaar

Teun 9 jaar
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Wat leuk om te zien dinie, hij is zeker wel veranderd!
Wat mooi om te zien, mooie kat Dinie
Zo, wat een verandering! Ik heb het idee dat Bowie en Floyd ook wat donkerder worden.
Bowie & Floyd (oktober 2017)