Ik ben hier nieuw, en heb me geregistreerd omdat ik met een vraag zit waar ik nergens antwoord op kan vinden.
Ik heb een 3 jarige Savannah kater, Casanova, die we al van kitten bij ons hebben. Een koppel dat ook een Savannah katin heeft van bij dezelfde kweker, is nu op zoek naar een nieuwe thuis voor hun 3 jarige kattin Gaia. Dit weekend gaan we op bezoek, en indien alles goed verloopt zou Gaia met ons mee komen.

Maar..
Ze hebben bij Gaia een jaar geleden een van haar nieren weggehaald, omdat hier een tumor op zat. De tumor was niet kwaadaardig, maar ze moet natuurlijk met een nier minder door het leven. Haar huidige baasjes geven haar hierdoor Integra nierdieet.
Ik heb hierover al eens gebeld met mijn dierenarts, en hij liet me weten dat een nierdieet niet absoluut nodig was indien haar andere nier perfect gezond zou zijn. Om dit te weten moet hij natuurlijk haar waardes nakijken, en dit gaan we dus ook laten doen van zodra ze bij ons is. Maar ik wou hier toch al eens even horen of er hier nog katten zijn die met 1 nier door het leven gaan, en hoe dit loopt? Ik vind veel topics terug over nierfalen of nierproblemen, maar niet specifiek over 1 nier minder..
Alvast bedankt!