Ik ben nieuw hier en eigenlijk ook nieuw in de kattenwereld! Ik kan daarom wel wat tips en hulp gebruiken van de meer ervaren katten liefhebbers. Sinds februari hebben wij een Brits korthaar katertje. Hij is nu 5 maanden oud. Het is een heel vrolijk, enthousiast en nieuwsgierig mannetje. Bezoek wordt enthousiast begroet en meneer is gelukkig eigenlijk nergens bang voor. Hij is lekker speels maar ook erg aanhankelijk. Waar wij zijn daar is hij ook en knuffelen lijkt hij ook niet erg te vinden

Allemaal heel positief dus! Het enige probleem waar wij tegen aan lopen is dat hij (tijdens het spelen) ons blijft bijten. Hij speelt liever met onze handen en armen dan met zijn speelgoed. Onze armen en handen zijn zo erg kapot dat mensen gewoon vragen wat er aan de hand is. Ook ineens je benen of voeten pakken vindt hij erg grappig als we langslopen. We hebben van alles geprobeerd om hem te leren dat dit niet mag maar niets werkt. Je krijgt van allerlei mensen ook echt heel divers advies en op een gegeven moment ga je alles proberen. Maar tot op heden dus nog zonder succes.
We hebben geprobeerd hem bij ons weg te zetten zodra hij bijt (met het risico dat hij je dan ook met zijn pootjes vastpakt), we proberen hem een time-out te geven (dus even ergens anders in een afgesloten ruimte), zelfs de plantenspuit geprobeerd maar dat maakt totaal geen indruk op hem dus daar zijn we mee gestopt omdat we dit ook niet fijn vonden. Een tik op de neus maakt hem juist "boos" en geeft hem nog meer reden of weer te bijten. We proberen hem duidelijk 'NEE' te zeggen en hem dan weg te zetten of een time-out te geven en bij positief gedrag proberen we hem op een vrolijke toon 'GOED ZO' te zeggen. Echter zien we totaal geen verbetering.
Heeft iemand een tip wat we nog kunnen proberen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Hij krijgt echt voldoende aandacht en liefde dus daar ligt het niet aan. We merken ook aan hem dat het echt puur speels is en niet gemeen (tenzij je hem op een manier corrigeert die hij niet leuk vindt).
Ik vind het vooral erg belangrijk dat we dit hem afleren omdat hij dit ook bij bezoek doet en ik heb kleine neefjes die geregeld langskomen.
Ik zie jullie tips graag tegemoet. Bedankt!