Onze kat, bijna 2 jaar, komt sinds kort buiten, na meerdere maanden binnen te zijn geweest nadat hij bij ons kwam (hij toonde pas interesse in buiten toen het mooie weer begon). Hij lijkt zich goed te vermaken, is ook wel een tijdje weg. We zien hem dan regelmatig even lopen door onze eigen tuin, daarna gaat hij weer op onderzoek uit naar andere plekken.
Nou lijkt hij wel volledig uitgeput als hij terug komt. Hij gaat liggen, op gekke plekken, en blijft lang liggen. Gewoon midden op de vloer bijvoorbeeld, terwijl hij normaal graag hoekjes en kussentjes zoekt. Maakt weinig geluid. Hij volgt me dan nog wel, als ik naar boven ga, gaat hij mee, maar gaat dan wel weer bij mij in de buurt liggen. En blijft liggen, lijkt echt heel moe.
Als ik hem een snoepje geef, heeft hij daar wel interesse in, maar de normale brokjes eet hij dan ook even niet.
Vandaag lag hij ook een tijd heel heftig adem te halen, ging heel snel.
Onze kat is graag in ons gezelschap, misschien is het een soort stress dat wij er dan even niet zijn? Hij krijgt nu eerst ook nog een bandje om als hij naar buiten gaat, dat is wel iets wat hij normaal niet om heeft. Maar daar zal hij niet zo uitgeput van raken

Herkent iemand dit? Is het normaal dat een kat zo moe is nadat hij een tijdje buiten is geweest? Of kan er wat anders aan de hand zijn?