Ik heb een situatie die ik even aan jullie wil voorleggen. Drie weken geleden is mijn huishouden verrijkt met een superlieve poes genaamd Puck. Puck komt, net als mijn ex-kater Moos, uit het asiel. Voor Moos (lieve knuffelbeer, allemansvriend) ben ik op zoek gegaan naar een lieve, aanhankelijke poes met een zacht karakter, aangezien ik dacht dat dit het beste bij hem zou matchen. Puck voldeed aan deze criteria en het is dan ook echt een knuffelpoes. Toch blijkt er meer pit in te zitten dan ik dacht

Vrij snel begon ze Moos achterna te zitten en dit is eigenlijk nog steeds zo, maar ik hoor geen gekrijs of geblaas als ze dit doet, het is gewoon stil. Soms zie ik Moos ook weleens achter haar aan zitten. 's Avonds lijkt het alsof ze het bed wil claimen en Moos ervan afjaagt, dit jagen doet ze ook echt alleen maar 's avonds zodra ik naar bed ga. Moos loopt af en toe een beetje zielig miauwend door het huis als hij achterna gezeten wordt, maar het is ook wel weer een typische Moos-miauw die hij normaal gesproken ook heeft. Overdag liggen ze gewoon rustig, op gepaste afstand van elkaar, te slapen. Ik kom er maar niet achter of het spelen of pesten is. Hoe kan ik dit zien? Wat ik er wel even bij moet vermelden, is dat Puck zich overmatig aan het likken is. Ik ben hiermee naar de dierenarts geweest, die kon geen vlooien vinden en volgens haar kon het dus stress zijn of een voedselallergie. Ze staat nu op een dieet om uit te sluiten dat het voedselallergie is en heeft een spuit gehad tegen de jeuk. Dit kan neem ik aan ook stresslikken zijn, dus dat ze stress van Moos krijgt? Kan ik hier verder nog iets mee doen, of moeten ze dit onderling uitzoeken? Ik heb Bach Rescue druppels gekocht, dus die ga ik ook maar proberen. Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal, sorry als het wat langdradig is geworden!
Groetjes,
Britt