Chili is terug volledig oké!
We geven haar dagelijks Acanabrokjes en een vitaminepasta. Op sommige dagen krijgt ze ook een blikje Almo Legend. We geven haar goede voeding zonder granen, dus daar zal het niet aan liggen
Af en toe is er nog een niesje, maar het tranen is volledig verdwenen. Toen ze in de tuin kennismaakte met andere katten heeft ze twee dagen ferm lopen niezen, maar het zal wel altijd zo zijn dat het lichtjes terugkomt bij stressmomenten. Dan kan ik dat alleen beperken met veel liefde

over het algemeen is ze een kerngezonde, gelukkige poes die ondertussen speelkameraadjes heeft gevonden!
Voor mensen wiens kat jammer genoeg ook niesziekte heeft geef ik de volgende tips: nauwlettend de eventuele koorts in de gaten houden, de ademhaling en de kleur van het snot. Meer dan 39 graden of verkleuring van snot of ademen door de mond: direct naar de dierenarts!
Qua verloop van de ziekte kan ik zeggen: het begon met niezen, kwijlen en koorts. Ze heeft toch zeker een week met koorts en benauwdheid gezeten en een 5tal dagen bij de dierenarts verbleven. Daarna geen koorts meer, maar wel nog zeker tien dagen rondgelopen met dik snot, pas na de derde antibioticakuur was ze ervanaf. Het grote verschil toen was dat ze terug rondliep, zich waste en goed at. Uiteindelijk bleef het bij tranen en niezen bleef, maar dit is tegenwoordig ook tot een minimum beperkt!
Al bij al duurde het toch zeker een dikke maand voor alles over was en was de dierenartsrekening enorm hoog. Ik moet wel zeggen dat het volgens de DA een zwaar geval was, een van de ergste die hij al gezien heeft en dat onze bezorgdheid en toewijding essentieel was bij haar overleving. Maar dus, de kans dat het goedkomt is zeer groot als de mijne er al zonder veel kleerscheuren is doorgeraakt!
Excuseer voor de lange post, maar ik hoop dat mijn ervaring mensen van nut kan zijn. Als er nog andere vragen zijn, wil ik altijd helpen, maar ik spreek dus vanuit mijn eigen, unieke ervaring!