We begrijpen Jakob stukje bij beetje steeds beter, maar we hebben zijn gebruiksaanwijzing nog niet uit.
Spelen met draadjes, hengels en de cat dancer gaat heel goed, hoewel hij heel af en toe nog een haal probeert naar je handen. Laatst lag ik op de bank, en ineens rende Jakob op me af en beet in mijn oksel. Geen pijn, maar ik schrok me kapot en riep heel hard 'nee!' Wat bleek? Ik had een hoodie aan en die heeft koordjes.. dus eigenlijk deed hij het 'goed'. Nou ja, dat koordje ligt nu verstopt tussen de kussens van de bank, mocht hij op de bank in speelmodus raken dan kunnen we hem snel afleiden.
Liefdesbeetjes geeft hij nog steeds, die laten we maar even voor wat het is. Als hij echter echt uithaalt of hard probeert te bijten dan negeren we hem even. Lastig blijft dat hij dat luid spinnend op schoot kan doen en wij het niet altijd zien aankomen (gisteren mijn man nog een stevige beet in zijn hand gegeven).
Deze post is niet echt een vraag, maar meer een update. Verder is het nog steeds een schat die ook nu heerlijk op mijn schoot ligt te maffen. Overigens helpt het gek genoeg wel om aan te kondigen dat ik ga verzitten of naar de wc ga, sinds ik dat doe heeft hij niet meer gebeten (hij moppert wel, maar dat mag

).
90 procent van de tijd is het dus een schat van een beest, maar een scherp randje zal hij denk ik wel blijven houden (of zoals het asiel het omschrijft: een kat met 'pit' of 'karakter'). Wat ons betreft prima: wij zijn na drie weken al dol op hem ondanks zijn rugzakje.
Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk