Onzekerhedenen angsten horen erbij, dit getuigd enkel van liefde voor onze dieren.
Kattenoppas, wacht maar af, over een paar jaar de gewoonste zaak van de wereld, net als een honenuitlaatservice 15 jaar heel apart was en lacherig over gedaan werd is het nu ook meer dan normaal!
Zo te horen heb je een prima oppas gevonden, die gouden houden

Goed dat je niet meer wisseld en nu enkel nog op Applaws zit waar ze het goed op doet.
Neem alle verhalen van dingen die in etenswaren kan zitten met een hele berg zout!
Kijk naar mensen voedsel, alles is wel eens in het nieuws gekomen als "slecht" en "pas op" van komkommer tot kaas, maar ik eet het er niet minder om en ik ben nog altijd rond en gezond

Ja vroeger, de goede oude tijd, waarbij "doe maar normaal, dan doen we al gek genoeg" de norm was, enkel weten we nu beter en is onze maatschappij ook veranderd.
Ik heb nu op mijn bedrijf nog een kat die ik behandel als het oude principe, echter leeft die dan ook op de boerderij en kan zij dus leven als het oude principe.
Om een kat gezond te houden in onze huidige maatschappij is dus ook ander voedsel nodig, omdat wij hopelijk niet zoveel ongedierte rond hebben lopen en overal voer resten hebben liggen als op een boerderij

en ach, over 20 jaar zullen onze kinderen net zo over ons praten: 'vroeger was een kattenoppas helemaal niet gebruikelijk!' 'Nee echt?! Maar hoe deden ze dat dan?' 'Dan lieten ze soms hun katten dagen alleen!' 'Nee, dat meen je niet?!'

Als je je onzeker voelt over het gewicht, gewoon even 1 keer per week wegen!
Niet dagelijks! En altijd rond dezelfde tijd!
Met drinken even navragen wat een gebruikelijke hoeveelheid is, hier kan je dan met een maatbeker mee nagaan of het inderdaad veel is of dat je je kat gewoon geregeld naar de waterbak ziet lopen.
Zelf drinkt mijn Olly ook veel (ik zie hem geregeld naar de waterbak lopen), maar ik maak me er geen zorgen om omdat het grotere probleem van veel katten juist is dat ze te weinig water binnen krijgen.
Super fijn dat ook je vriend zo begaan is met de katten, er is niks vervelenders dan een partner te hebben die alleen maar loopt te klagen over "die beesten".
Maak je niet druk over wat andere denken!
Veel vonden dat ik me wel erg goed had voorbereid op de komst van mijn kereltjes.
Zo ben ik een cursus kattengedrag gaan volgen, wilde ik het hele huis kat vriendelijk en klaar hebben voor hun komst en had ik met alles rekening gehouden.
Ik heb de opmerkingen over het "te" goed voorbereid zijn ook niet als negatief gezien, maar juist als een compliment!
En ik heb er gelijk voordeel aan gehad, zo had ik al ontwormingsmiddel in huis en kon ik die gelijk geven toen ik erachter kwam dat ze niet ontwormd waren

Ik heb heel veel aan de mensen hier op het forum!
Enkel zijn medische onzekerheden wijselijk hier niet weg te nemen.
Weet, bellen en overleggen met je dierenarts kost niks en kan daarmee wel snel bepaalde onzekerheden weg nemen.
Bel dan ook niet met het idee en de vraag of je langs moet komen, maar met de vraag of het normaal is.
Als je dierenarts je kent zal hij daarin ook gaan begrijpen en je onzekerheden sneller weg kunnen nemen.
En mocht je na het gesprek met jouw dierenarts nog twijfelen, dan gewoon een andere dierenarts bellen!
Doe ik ook heel vaak, mijn dierenartsen weten ook dat ik er meer heb.
Tuurlijk hebben dieren een ziel!
Ze hebben ook allemaal eigen karakters en persoonlijkheden!
Een ieder die anders beweerd is geen dierenmens en heeft nog nooit contact kunnen maken met een dier.
Een tip voor het aaien:
Begin met wang en kop aaien, blijf met aaien voor de schouderbladen.
Kop, wangen, nek aaien vinden heel veel katten heel erg prettig en ze geven met de wangen hun geur af. Als je een tijd enkel daar aait krijgt de kat prettige associaties met aaien, daarmee met jou en je handen, waardoor je kat meer toenadering zal gaan zoeken.