Gelukkig was ik er met het gewicht van Bono op tijd bij. Ik hou hem nu stabiel tussen 5,5 en 6 kg.Oeii, ik hoop dat hij er geen klachten van heeft gekregen en dat hij nu op een optimaal gewicht is.
Wat betreft het voer kun je even de post lezen die ik nét in een ander topic geplaatst heb. Natvoer (kwalitatief goed natvoer) is gewoon beter dan brokken.Serieus? Op het andere forum deden mensen gemeen tegen mij, omdat ik haar “te vaak” geweekte brokjes gaf en dus niet aan haar tanden dacht.![]()
Lees ook dit eens: http://www.littlebigcat.com/health/does ... the-teeth/
en dus de link uit dat andere topic: http://www.kattenoppasdespindokter.nl/b ... tenvoeding
Ik geef 2/3 keer per week een eendagskuiken en/of kippennekje. Daar kunnen ze lekker hun tanden in zetten. Ze zijn er ook geweldig dol op. Het meeslepen... tsja... je hebt een kat... je zou het kunnen beperken door een aantal deuren dicht te doen. Overigens wordt dat wel minder wanneer ze een rustig plaatsje gevonden heeft om te smikkelen.Wat is af en toe? Ik geef haar soms wel eens kippenvleugeltjes (is dat goed?), maar die brengt ze dan overal mee naar toe om te eten (zelfs voor haar kattenbak!) waardoor ze de hele kamer vies maakt.![]()
Natvoer is vele malen beter dan brokjes. Zoals je in dat andere topic kan lezen (inclusief de genoemde links) hebben brokjes ingrediënten die een kat niet nodig heeft. Dan kun je het wel gaan weken maar de ingrediënten blijven hetzelfde. Het beste is dus gewoon kwalitatief goed natvoer (eigenlijk eerst Barf en KVV en dan kwalitatief natvoer maar als je gewoon begint met goed natvoer dan zit je al zoveel beter dan de brokjes).Het natvoer uit de supermarkt heeft mijn moeder gekocht, dus die wil ik geleidelijk benutten. Ik begrijp nu alleen nog steeds niet of ik voor haar aparte (kwalitatief) natvoer moet halen of dat ik de brokjes gewoon kan weken in warm water?
Castratie bij poes doe je eigenlijk gewoon op 6 maanden. Indien je een poes en kater hebt kun je het ook op 4 maanden doen. Wachten op de eerste krolsheid brengt alleen maar extra risico's met zich mee. Als de poes echt krols wordt is het maar de vraag of de DA haar wil castreren (omdat er dan doorgaans meer bloed/doorbloeding bij komt kijken). Een krolsheid vergt ook veel van het lichaam en brengt het risico van baarmoederontsteking en melkkliertumoren met zich mee. Wachten heeft eigenlijk totaal geen voordelen dus je doet het er eigenlijk altijd voor.Sorry, mijn dierenarts heeft dat niet gezegd. Hij schatte alleen in dat ik in januari moest langskomen. Hij zei dat met elke krolsheid de stofjes ophoopten en dat ik Pamuk dus vroeg moest laten castreren, maar hij zei niet precies wanneer (voor of na, of tijdens).