Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over mijn kitten.
Een paar weken geleden hebben we een kitten uit het asiel gehaald. Er is weinig over hem bekent behalve dat hij met een paar weken alleen is binnen gebracht en met de hand is bij geflest. Toen we hem ophaalden was hij heel erg klein. Het leek net een kitten van 5/6 weken terwijl hij al 8 weken was. Er werd erbij verteld dat hij een groeiachterstand had maar helemaal gezond is verklaart vandaar dat hij zo klein was. Gelukkig is de groeiachterstand behoorlijk bij getrokken sinds hij bij ons is. Het opvang gezin waar Flip verbleef had in de notities gezet dat het een 'heel aanhankelijk maar beetje onhandig clowntje is'
Ik snap precies waarom ze dat zeiden en deel die mening helemaal. Ik herken soms zijn gedrag niet goed. Ik kan hem ook niet vergelijken met andere htk katten die ik ken. Hij praat ontzettend graag. Maakt veel geluid tijdens het spelen. Het is absoluut geen standaard miauw en heel moeilijk te beschrijven. Het lijkt veel op filmpjes online van 'pratende' main coons, of een puppy?
Ook is hij ontzettend vriendelijk en aanhankelijk maar iedereen. Geeft vaak kopjes en wil aandacht van iedereen die in huis is. Het liefst tegelijkertijd.

Ook lijkt zn vacht anders dan ik bij andere kittens heb gezien. Het is heel wolling en dik aan de onderkant en neigd naar grijs getijgerd. (Zie foto)
Ik vind zijn gedrag en uiterlijk alleen maar leuk hoor! Alleen kan ik het soms niet helemaal plaatsen bij mijn vorige htk katten. Het is dag en nacht verschil. Is het omdat hij geflest is en daarom in vele handen is geweest en daardoor 'anders' is dan we zijn gewend? En de vacht? Is dat ergens aan te linken? Aan zijn slechte start of iets dergelijks?
Ik vraag dit eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid. Ben benieuwd wat jullie mening is over Flip aamgezien het ons (en mensen die op visite komen) zo opvalt.
Op de foto is hij 2,5/3 maanden oud.
https://myalbum.com/album/pVTTQQws5naw
Alvast bedankt!