Lotje haar gedrag is de afgelopen weken aan het veranderen,, in negatieve zin. Ze is heel snauwerig naar de anderen, als ze maar een beetje in haar buurt komen. Met name naar Speedy, Muffin en Monchou.
Dus de vraag is dan natuurlijk, waarom doet ze zo? Is heet hersenschade? Heeft ze een hersentumor? Heeft ze pijn? Teveel stress?? Waanzinnig moeilijk vind ik dit, bang om verkeerde keuzes te maken, vooral met medicatie...
Om te kijken of ze misschien zo reageert door pijn, zijn we maandag gestart met Meloxidyl. Heb 2 maal een discussie gevoerd op de praktijk omdat ik dit medicijn liever niet geef, maar er wordt medegedeeld dat bijvoorbeeld Tolfedine slechter voor de nieren is dan Meloxidyl. Ik heb het onder licht protest meegenomen en afgesproken dat ik het probeer.
Er is gelukkig na de eerste toeval kleine 2 mnd geleden bloedgeprikt, dus ik heb evt vergelijkings materiaal.
Als ik geen verbetering merk met de pijnstilling, dan wil ik gaan proberen om Lotje apart in een kamer te laten wanneer ik niet thuis ben, zodat ze meer rust heeft. Wie weet dat dat haar meer helpt.
Ik vind het nogmaals erg lastig...vooralsnog vind ik Lotje met de pijnstilling niet beter ogen. Nu geef ik wel wat minder, voor 2 kilo ipv 3 (ze weegt 3.1 kilo) maar ik merk nog weinig verschil. Zo is ze vanavond weer meer afstandelijk en schrikachtiger, terwijl ze normaal juist erg aanhankelijk is naar mij toe, vooral de laatste weken.
Vandaar dat ik toch maar een apart topic open, zodat het foto album geen informatie topic wordt

En dan kan ik hier mijn vragen stellen en mijn verhaal kwijt, en uiteraard updates betreft Lotje plaatsen.
Dus als er mensen zijn met ervaring met een soortgelijke situatie, dan hoor ik het graag!