1 daarvan is een inmiddels 8 jarig Persje, Tut.
Ze moest wijken omdat de mensen waar ze woonde 2 hondjes hadden aangeschaft.
November 2012 heb ik haar opgehaald, ze vertelden toen dat ze 1 1/2 jaar was en ik kreeg niets van haar mee, geen entboekje en geen chip bewijs. Ik liet haar nakijken bij de dierenarts en via de chip kwamen we erachter wat haar geboortedatum was, augustus 2009. Zo'n 2 keer per jaar had ze een soort lichte aanval. Maar sinds april 2017 was dat ineens 3 keer per week, geen hele zware maar het waren er steeds meer. Na alles uitgesloten te hebben heeft ze Phenoral 12,5mg gekregen en omdat ze zo klein is moet ze daar 2 x een kwartje van per dag. Af en toe ga ik er een ochtend voor zitten om die pillen in een kwartje te krijgen, want zelfs met pillensnijder is dat bijna onmogelijk. Na 3 weken Phenoral heeft ze nooit meer een aanval gehad.
Toen ik hoorde dat ik haar dat 2 maal daags jaar in jaar uit moest gaan geven was ik even flink van slag, het was in het begin een gevecht, bijten, klauwen slaan. Maar na een aantal weken ging het als vanzelf. Ik zet de wekker niet meer, ze komt zich zelfs melden als het weer zover is. Ze is heel schuw, dus ik kan het nooit aan een ander overlaten, dus ik ben sindsdien aan huis gekluisterd, maar het is niet anders. Je moet er wat voorover hebben