ErikPhilippus schreef: 23 nov 2017 16:10
Ik krijg net een response van mijn dierenarts waarin ik het eerdere bericht had gekopieerd, en ze gaat daar serieus op in met verwijzingen naar diverse onderzoeken, en gaat met de andere dierenartsen bespreken of er wellicht een aanpassing van het beleid t.a.v. Metacam noodzakelijk is. Dat vind ik een reactie die getuigd van het serieus nemen van onderbouwde, relevante feedback van klanten, en het nemen van eigen verantwoordelijkheid in het uitoefenen van je vak (waaronder het onderkennen van onvermijdelijke blinde vlekken).
Hoi Erik, ik weet dat het al een tijd geleden is maar heb je voor mij misschien een kopie van wat je aan de da gestuurd heb om hem te overtuigen?
De mijne houdt hoog en laag vast dat het veilig is. Mijn poes kreeg eind 2017 elke 3 weken cortisoneinjecties vanwege een longontsteking die niet weg wilde. Ook kreeg ze injectie Meloxidyl tegen de ontsteking. Bovendien moest haar ook dagelijks Meloxidyl suspensie geven. Na eenmaand of 2 kreeg ik te horen dat ze acuut nierfalen had en ik heb haar 6 maanden na aanvang van de behandeling met cortisone en meloxidyl in april 2018 moeten laten inslapen.
En nóg houdt hij vol dat het geen kwaad kan. Ik geloof echt dat hij ter goeder trouw heeft gehandeld en de beste bedoelingen had, maar ze moeten toch echt ophouden met katten Meloxidyl te geven als chronische behandeling. Overal staat dat vooral de combinatie corticosteroiden (cortisone) en meloxidyl/meloxicam grote kans geeft dat het dodelijk kan zijn. Ook wordt gewaarschuwd dat een behandeling met orale suspensie volgend op een injectie met Meloxidyl de kans op acuut nierfalen aanzienlijk verhoogt.
Ik verkeer in tweestrijd want de da is echt goed en vriendelijk, de service is fantastisch en ze doen echt alles voor je. Aan de andere kant voelt het voor mij ook dat hij, door zijn gebrek aan kennis van de laatste studies naar meloxidyl, mijn poes de dood in heeft gejaagd. Ik heb nog een poes en ik ga ook graag naar de da terug maar ik let nauwlettend op wat ze haar precies inspuiten.
Een kopie van je informatie aan je da zou erg op prijs worden gesteld.