Wij willen onze lieve kitten Pamuk aan jullie voorstellen. Pamuk lees je als “Pamoek”
Pamuk is een lieve Britse korthaar lilac point poesje van 15 en half week oud (al kochten we haar als een kater)
Mijn vrouw was altijd bang voor katten, ik kan het weten want wij zijn al 25 jaar getrouwd, maar als kind had ik zelf een poes en ik ben altijd dol op katten geweest.
Mijn vrouw heeft vorige jaar mei een auto ongeluk gehad en ze kan niet meer werken omdat ze haar handen niet langdurig kan gebruiken
Nu ze thuis zit voelt ze zich alleen, ik werk meestal in avond uren en onze zoon van 21 is ook niet zo vaak thuis.
Afgelopen juni was ze in eens verliefd op Britse koorthaar katten, ik heb geen idee hoe het kwam maar ze keek alle katten filmpjes op Youtube en begon in contact te komen met haar vriendin die een kat heeft. Ze durfde katten te aaien uit het niets, ik was echt verbaasd want ze liep een blokje om als ze een kat zag.
Net voor onze vakantie hebben wij besloten om een kat te nemen, zo gezegd maar niet zo kunnen doen, na onze vakantie hebben we gezocht naar een Britse koorthaar lilac point poes, maar die waren altijd gereserveerd of te ver weg.
Uiteindelijk hebben we besloten om een katertje te nemen, wij hebben een kater van 13 weken in Velsen-Noord gevonden via Markplaats, vorige oppas was wat oude vrouw en had haar tweede vaccinatie niet laten doen, toen we kwamen had Pamuk infectie in haar linker oog. Het was een risicovolle beslissing maar Pamuk en mijn vrouw hadden goeie klik, wij hebben met haar oude oppas afgesproken dat we haar nemen maar onder voorwaarde dat we volgende dag Pamuk laten controleren door een dierenarts en mocht er probleem zijn zouden we "hem" terug brengen.
Wij kwamen ietwat later thuis, wij waren al voorbereid voor Pamuk, hij (wij dachten nog steeds dat zij, hij was) had een huisje, krabpaaltje enz.

Kattenbak was ook al klaar voor gebruik:

Pamuk was al zindelijk maar niet gewend aan dichte kattenbak met een klep, eerste dag hebben we de bovenkap afgelaten, tweede dag kwam de boven kap erop en blauwe kapje me doorzichtige deurtje hebben we afgelaten, derde dag hebben wij de blauwe kap erop gezet zonder deurtje/klepje, dit ging allemaal goed en week later deurtje opgezet en Pamuk paar keer laten zien hoe ze het klepje moet gebruiken en sinds een week gebruik ze de kattenbak zoals hierboven op de foto.
Even verder met verhaal over haar linker oog, wij zijn volgende dag gelijk naar dierenarts gegaan, voor het omstoken oog en tweede vaccinatie, dierenaarts vond vreemd dat tweede vaccinatie nog niet gedaan was en vertelde ons dat Pamuk een zij is en niet hij, nog vreemder is dat in vaccinatie boek ook als mannetje was vermeld, dit alles gecorrigeerd maar dierenarts wou een weekje wachten met vaccinatie tot ontsteking in het oog weg is, wij kregen een zalf mee die 4x per dag in haar linker oog toegediend moest worden en dat voor een week lang, hierdoor heeft ze wel een beetje hekel aan me want ik was diegene die zalf in haar oog deed. Ik mag haar aaien maar van afstand.
Een week later bij de dierenarts was alles goed, geen ontsteking meer. Ze werd gevaccineerd en kreeg gelijk een chip.
Al met al, wij zochten een meiske en uiteindelijk hebben we een meiske

Mijn vrouw en Pamuk zijn verliefd op elkaar, het is zo erg dat ik bijna jaloers begint te worden hahaha. Ze komt op haar schoot liggen, wat niet gebruikelijk is voor een Britse korthaar. Ze loopt constant achter mijn vrouw aan. Ze ligt zelfs nu op haar schoot…
Sorry, voor het lange verhaal, maar ik wou onze ervaring als nieuwe katten oppas met jullie delen en wij zijn heel erg blij met Pamuk, zij is behoorlijk slim en wij hebben hele nette dame in huis gehaald, soms moet ze haar energie kwijt maar dat hoort erbij.
Eerst hadden wij een kleine krabpaal gekocht samen met een horizontaal krabkarton om te zien welke ze meest gebruikt. Voor Pamuk maakt niets uit, ze pakt willekeurig een.
Krabpaal is erg klein, zelfs voor een kitten daarom hebben we een krabpaal tot aan plafond besteld, als goed is komt het morgen binnen.
Even paar foto’s, eerste keer bij dierenarts met ontstoken oog:

Eerste paar dagen sliep ze achter onze bank, wij vonden het zielig en wij hebben daar een kleedje neergelegd maar ze ging toch ernaast liggen:

Daarna begon ze overal slapen, bank, onder de tafel op haar huisje:

Soms ook op schoot van mijn vrouw:

Toen vond ze mijn toetsenbord, als ze op een toets tikt dan gaat het vanuit die toets alle toetsen in andere kleur oplichten en dat vond ze fascinerend :P

Ze poseert zelfs voor de camera, wel een slechte camera, maar toch :P

Vanochtend had ze beetje aauww in haar linker achter poot en ze liep beetje mank, het was iets dikker geworden maar niet erg, toch dierenaarts gebeld en we moesten even aankijken als ze morgen ook mank liep moesten we toch even naar dierenaarts, maar ze rent nu al door hele huis en heeft geen last meer van.