Cyamytha schreef:Wat een dropjes! Daar zijn ze dan eindelijk. Niks in je andere topic gezegd, wel gelezen, wat heb jij je (te?) goed voorbereid zeg!
En dan zijn ze er eindelijk en hebben ze een heel ander idee dan dat jij bedacht had
Zo zal t nog wel gaan tot ze “volwassen” zijn
Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen en als ik t zo lees zou ik zelf naar een DA gaan in de buurt waar je wel een goed gevoel bij hebt.
Katten maak je volgens mij zelden blij met een auto rit.
Neemt niet weg dat ik die beslissing niet voor je kan maken.
P.S. Het (te?) bedoel ik niet negatief trouwens.
Wat leuk dat je het vorige topic gevolgd hebt en nog leuker dat je nu reageert!!
Haha, ja mijn TE momenten
Denk dat vele met verbazing mijn stress, to-do, to-koop en kopzorgen hebben gelezen
Ik weet dat ik het allemaal te goed wil doen, heeft me daardoor ook al heel veel stress en kopzorgen gebracht, maar ondanks de steun van hier en de vele, 'jho komt allemaal wel en komt allemaal goed, kan ik niet minder dan te doen!
I am TE and proud of it
Alleen erg vervelend als je kereltjes even binnen een paar minuten je hele planning in de war draaien
En je ps niet zo opgevat hoor
Tot volwassen zeg je
Kan ik mijn borst nat maken, haha
De uiteindelijke beslissing maak ik zelf, wel is het fijn om de opinie van jullie daarin mee te nemen voor een goed besluit.
Cerna schreef:Tjaaa.......zo gaat het dus altijd. Je maakt een planning en dan komen de kittens en trekken hun eigen plan
Wanneer ze zo ondernemend zijn kunnen ze rustig morgen verder met de ontdekking van je huis.
Oké dus morgen de deur open en de boven verdieping geven
Wilde eigenlijk nog wel even wachten met de zolder, maar moet dus nu speedy iets verzinnen dat ze de trap niet op kunnen
Cerna schreef:Zo jong castreren ben ik geen voorstander van en inenten samen met castratie vind ik helemaal een slecht idee.
Castratie met 6 maanden, inenting 2 à 3 weken na de laatste enting.
En wanneer je geen goed gevoel hebt bij dit asiel, zou ik het verder in eigen hand nemen.
De wanneer vind ik nog niet zo'n probleem, het voordeel kan weer zijn dat kittens sneller herstellen, het nadeel kan zijn dat de narcoze zwaarder voor ze is, maar de andere punten vind ik meer een probleem.
Cerna schreef:Leuk filmpje! (ik wil ook weer kittens)
Je mag met mij meegenieten !!
Of je gaat ook weer aan kittens, maar als je dat iedere keer hebt wordt het een vol huis, haha.
castratenkoor schreef:Ach ja het zijn katten - die trekken gewoon hun eigen plan.
Heb ik gemerkt ja
castratenkoor schreef:Als ik jou was zou ik 3 weken na de eerste enting de tweede enting doen en met 5-6 maanden laten castreren. Niet langer wachten dan 6 maanden. Als dat financiëel gezien een optie is voor jou ten minste. En dan dus niet meer die 4 uur rijden.
Ik wil als ik het zelf doe, enten met 12 weken en zat te denken met 4 maanden castreren (dus een maand na enting).
Financieel, tja
Het is dus €150,- die ik niet uit hoef te geven, maar als het beter is voor het kittens is het me wel waard.
kittentjes schreef:Ik zou het ook liever in de buurt doen maar snap t ook als je zegt voor 150€ is me dat teveel en doe ik het wel.
Als het beter is voor het kittens is het me wel waard, is dus een lastige.
kittentjes schreef:Wat een ontzettende schatjes zijn het zeg heerlijk hoe ze samen lagen in de reismand. Dat komt helemaal goed met ze.
Ik zou even wachten met de rest van het huis tot ze goed op de kattenbak gaan en die dus weten te vinden.
Goede tip!
Ik heb Flip al op de bak zien gaan, nu Olly nog.
Ik zal ze morgen eerst onder begeleiding de bovenverdieping laten verkennen (eerst nog de kledingkamer en de overloop.
Daarna kunnen ze de badkamer erbij verkennen en dan de zolder.
Toch weer een planning
Dinky schreef:In de kosten voor castratie dichtbij heb je denk ik nog niet de besparing aan brandstof meegenomen

Haha, alle beetjes helpen !!
castratenkoor schreef:Dat is wel een goeie van Mirjam! Vier uur auto rijden is ook niet gratis.
Een halve tank, dus zo'n €30,- schat ik.
Rik schreef:Lekkere schatjes. Zalig dat ze al zo op verkenning uitgaan. Hou er wel rekening dat dat morgen iets anders kan zijn. Hier was het eerst ook twee uur flink verkennen en daarna onder de bank zitten. Maar dat zie je morgen vanzelf. Als ze dan nog steeds zo ondernemend zijn kunnen ze gerust iets verder.
Bedankt voor het melden, zal er rekening mee houden en niet in de stress schieten als ze ineens wat terughoudender zijn!
Rik schreef:
Voor €150 aan brandstof kom ik overigens een heel eind hoor (het is een uur rijden daarheen toch?)
Maar je moet wel een goed gevoel bij die DA van het asiel hebben. Overigens... gebeurd dat bij het asiel zelf of bij een aangesloten DA?
Ja met €150,- aan brandstof zit ik in een nog zonniger zuiden, haha
Maar het gaat me ook niet om de kosten, maar wat beter is voor de kereltjes en mij.
Ze hebben in het asiel een eigen dierenkliniek met eigen dierenartsen.
Ik ken de dierenartsen niet, heb enkel mijn ervaringen nu met mensen van het kattenteam.
Ik zou eens een laatste poging kunnen doen om middels mail opheldering te krijgen in het hoe en wat en of er iets met de tijd te doen is.
Brengen is meestal verzamelen en dan worden ze wel een keer gedaan, ophalen is ook zo'n algemene tijd.
Bij mijn dierenarts ben ik erbij als mijn dieren onder narcose gaan, blijf ik wachten en ben ik er bij als ze uit narcose komen. Zodra ze goed wakker zijn mag ik ze mee naar huis nemen, meestal met een paar uur dan alles klaar.
AiMoJhu schreef:Maar ik zou de kosten niet zo belangrijk vinden, castratie komt niet zo nauw qua tijd als je ze niet vrij naar buiten laat gaan (buiten afgeschermde tuin/ren oid) en zolang ze niet sproeien.
Het gevoel wat je hebt is belangrijker, jij geeft aan je niet goed te voelen bij het beleid van het asiel dan moet je naar je gevoel luisteren.
Puff, ja de afwegingen
De €150,- zal inderdaad verdeeld worden met 12 weken en dan met 4/5 maanden (waarop ik ze wil laten castreren).
Ik ga het asiel gewoon een mail sturen en hopelijk krijg ik dan duidelijkheid en ook of ik het al dan niet daar ga doen.