Rik schreef:O, maar zo ging het bij mij ook niet hoor. Ik moest eerst alleen de papieren ophalen bij het gastgezin (om één of andere vage reden lagen die daar). En dan zonder kittens naar het asiel. En dan na het betalen en tekenen bij het asiel kon ik weer naar het gastgezin om de schatjes op te halen. Nee, eenmaal met die schatjes in de auto is het rechtstreeks naar huis

Jeetje over omslachtig gesproken
Maar het is inderdaad geregeld.... hoop ik
Rik schreef:Ikzelf geef hoofdzakelijk natvoer (Cat Lovers Gold en KVV van animalfoodexpress) en af en toe een handje Applaws brokjes. Dus als je toe bent aan andere brokjes dan kun je misschien eerst nog naar kitten brokjes kijken maar het beste is dus een brok met hoog vleesgehalte.
Hier is een oude post van mij met wat merken:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 60#p686860
Bedankt voor de link, ga ik doornemen!
Zit zelf nu ook aan kvv te denken en dan voor tussendoor een hoog vleesgehalte brok.
Weet bij mijn honden, toe ik ze kvv voerde was Orijen een brok die je voerde als je bv op vakantie ging en geen vers vlees ter beschikking had, omdat dit het dichtst bij vlees komt.
castratenkoor schreef:Ik heb ook goede ervaring met Applaws, ze eten het goed en doen het er allemaal prima op.
Douwe komt uit asiel Drachten en daar worden kittens nooit uit opvangadres gehaald. Ze gaan altijd naar het asiel en kunnen vandaar uit gehaald worden - dan zijn ze 12 weken en al 2 x geënt, gechipt en gecastreerd.
Door jullie neig ik met brok erg naar Applaws, hier op het forum zijn zoveel goede verhalen te lezen.
Jeetje, wat omslachtig en naar mijn mening zielig dat de kittens vanuit het opvanggezin eerst nog naar het asiel moeten (dubbel wennen), dan toch blij dat ik ze vanuit het gastgezin op kan halen.
Had voor de moeder van het kittens ook gehoopt dat ze geplaatst zou worden vanuit daar, maar helaas zijn er nog geen mensen voor haar gevonden
Nou mijn dag was weer gevuld met de laatste voorbereidingen en wat ben ik een muts!
Alles en meer in huis behalve.... een poepschepje
Dus weer naar de winkel en uiteraard kon ik het niet laten om nog wat speeltjes mee te nemen
Ben gelijk naar de Boerenbond/PetsPlace gegaan, maar helaas ookdaar geen Purina One Junior, wel alle andere varianten.
Verder lekker creatief geweest en speeltjes voor het kittens gemaakt.
Kennen jullie de Flying Frenzy en Tabby Tijger?
Kwam het tegen en leek me super speelgoed, ideaal omdat je het af kunt wisselen, maar wel erg prijzig (hengel €15,- en speeltjes €7,- per stuk), dus heb ik een alternatief verzonnen.
Ik heb bij de Boerenbond een paarden zweep van 110 cm gekocht voor €6,- hieraan heb ik een veiligheidsspeld bevestigd, aan alle speeltjes heb ik touwtjes met een lus gemaakt die ik aan de veiligheidsspeld kan hangen, zo kan ik ze makkelijk afwisselen.
In het park heb ik veren gevonden, ik heb een speeltje gemaakt met aluminiumfolie, chips zakje, blaadjes, muisje gekocht in de winkel, van het tuincentrum vlinders gemaakt van veren gekocht 3 voor €3,-, bolletje die ik over had van de krabpaal en een gekregen speeltje met veertjes en bolletjes gesloopt en hergebruikt.
Met veren en ductape heb ik een beloningsspeeltje gemaakt (zag ik ook bij Flying Frenzy) zodat ze na het spel met de hengel nog even met een prooi kunnen spelen.
Het merk 'Lief' had een bal met aan twee kanten veren aan een touwtje, daar is deze op gebaseerd.
Bij de Action een hondenspeeltje gekocht waar knisperfolie in zit, hier catnip in gedaan zodat ze een heerlijke trappelknuffel hebben.
De kattenbakken gemaakt erg tevreden over het resultaat!
Ik heb het gat op hoogte van 12cm van de grond gemaakt (zelfde hoogte als een open bak die ik heb) en de ingang 16x16cm gemaakt (zoals jullie ook zeiden met het kattenluik, groter kan altijd

)
Verder de serre en de zolder opgeruimd en katfijn gemaakt en nogmaals het hele huis doorlopen en nu echt alles in orde

.... denk ik
Morgen vroeg om 07:30uur met de honden een uitgebreide boswandeling maken en dan om 09:00uur bepakt en bezakt op weg!
Cadeautje voor het gastgezin ligt klaar
De bench met Feliway, Matatabi stokjes en een knuffelzakje valeriaan staat klaar, als die niet helemaal

zijn op de terugweg dan weet ik het niet meer
Van het gastgezin krijg ik een kleedje mee met nestgeur, dus die leg ik in de bench
Ik kan nu na al die tijd vol overtuiging zeggen:
IK BEN ER KLAAR VOOR!
Morgen ochtend voor vertrek nog even de kachel lekker hoog zodat de kereltjes in een warm behaaglijk plekje terecht gaan komen