Oké mensen,
Hier mijn update.
Om te beginnen: ik ben helemaal happy!
In 2 dagen tijd, maar 1 winkel gezien
Dus heerlijk aan het klussen geweest en ik heb vele meters kunnen maken!
Op mijn lijstje staat enkel nog:
- Opruimen
- Kamers kat veilig
- Kamers kat fijn
- Raamfolie opplakken
- Kattenbak maken (heb nu een opbergbox waar ik een gat in wil gaan maken)
Om 17:30uur komt mijn poetsvrouw mij helpen, dus zullen we met de laatste punten ook snel vorderingen maken!
Gisteren begonnen met de tuin!
Paar dagen ervoor had ik al het gaas onder het afdak naast de schuur gemaakt, hier een foto met dachlicht.
Hij werkt goed, er zat al een vogeltje die er niet meer uit kon!
De containers hebben ook een plek gekregen onder de overkapping, zodat de katten het als verhoging kunnen gebruiken, maar erdoor niet uit de tuin kunnen ontsnappen.
Stroom is alles van geïnstalleerd, nu enkel nog aangesloten worden, dit laat ik toch echt aan een kenner over.
Ik heb voor stroom gekozen omdat:
- Prijstechnisch dit heel gunstig is
- Hierdoor ook katten van buiten uit de tuin houdt
- De buurvrouw geen opzichtige omheining wil
Mensen die ik spreek hebben als ze horen dat ik kittens krijg standaard de reactie: "Waar begin je aan?!"
Oké ik heb me dan omringt door honden mensen, maar deze reactie wordt vermoeiend en is niet leuk.
Ook laat ik er bijna niks van op Facebook weten, enkel één keer de melding dat ik kittens krijg met de foto's van mijn twee kereltjes.
Mijn buurvrouw had dezelfde reactie enkel vertelde ze me gisteren dat ze doodsbang is voor katten.
Nu weet ik dat ze nog banger is voor muizen, dus toen ik zei dat katten muizen verjaagde zag ze het meteen zitten
Tuin is nu helemaal kat veilig en kat vriendelijk!
Ik heb mijn twee stoelen verplaatst naar een stenen muur die moeilijker te beklimmen is en waar het langst de zon schijnt, dus kunnen ze er lekker snoezen.
De boomtop heb ik dus afgezet met een hondenkraag.
Eronder heb ik fruitkratten gezet zodat ze daar een uitkijk hebben zonder over de schutting te kunnen.
Achter de kratten heb ik 2 voetbankjes tegen elkaar aan gezet en is nu een klein bruggetje, hier kunnen ze lekker onder en overheen klauteren.
De ramen heb ik allemaal beveiligd
Het kattenluik is ook gelukt!
Wel bleek er aan de binnenkant karton te zitten, een groot feest voor mijn kerels natuurlijk, maar ik wil graag ook nog wat deur over houden, dus die met een plint dichtgemaakt (lees creatief met roerstokjes van de Gamma

)

En dan toch wel mijn pronkstuk!!
De klimwand!
Naast dat de krabpaal na het verven perfect bij het meubilair past heb ik gisteren ook de planken opgehangen (en vandaag er weer afgehaald, ook geverfd en weer terug gehangen

)
In de planken heb ik gaten gemaakt waar plantenbakjes in passen zodat er planten kunnen staan/hangen zonder dat de katten ze om kunnen gooien.
Uiteraard zijn de planten katvriendelijk en eetbaar (kattengras en graslelie).
Via de planken kunnen ze naar de kast langs de deur.
Via een wand mand kunnen ze op de kast waar een slaapholletje is.
Via de krabpaal kunnen ze naar de andere kast, daar zit ik nog te denken om een wand mand te monteren zodat ze er via die kant ook weer af kunnen en dus zogenoemde vluchtroutes hebben.
Op de grond heb ik nu een paar rietmatten zodat ze indien gewenst ook op de grond kunnen krabben.
Als ik weet wat hun voorkeur is kan ik het aanpassen.
Nog iets over het hoofd gezien?
Ik ben me nu wel aan het afvragen waar de beste plek voor het eten en drinken is.
Ze mogen niet bij elkaar eten en water moet minimaal 3 meter van het eten weg staan.
Ik kan ze beneden niet op de grond voeren omdat mijn honden het anders opeten.
Dus het wordt of hoog voeren en drinken geven of boven eten en drinken geven.
Hoever moeten katten uit elkaar eten?
Waar denken jullie dat ik ze het beste kan voeren?