@Cerna:
Is een hel om te kiezen!
De plafondpaal van Zooplus wordt het dus niet!
http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/408761
Deze heeft wel langere palen, maar is gelijk ook een stuk duurder
Eigenlijk wil ik eerst (voordat ik een dure aanschaf) zeker zijn welk model ik wil.
En ik als beginnend katten mens heb daar helemaal geen idee van!
De modellen van Zooplus (de Krabpaal Natural Paradise XL Premium Edition en de Plafond Krabpaal Natural Paradise XL hebben alle klimopties die mij fijn lijken voor katten (planken, hol, mandje en een hang lig plek) Zo'n hangmat lijkt me ook helemaal geweldig voor ze (zit bij die van zooplus er niet bij).
Maar ik weet dus niet wat het kittens echt zijn gaan vinden.
Als ik dan nu een dure aan ga schaffen en die blijkt niet aan de behoefte van de katten te voldoen of ik vind het niks is dat zonde van het geld!
Over mijn zoektocht naar Brits korthaar.
Ik viel voor het ras vanwege de karakter omschrijving, een hond in kat vorm, echt een ras wat bij mij zou passen!
Ik vind het ook heel jammer dat ik deze ervaringen gehad heb en weet dat het ook anders kan.
Zo zijn mijn ervaringen momenteel onderwerp van gesprek bij de fokkers

De kennis die ook Brits korthaar fokt en fokkers uit haar vriendenkring waren zeer verbaast.
Ja, ze waren allemaal aangesloten bij erkende rasverenigingen (Neocat, Felikat, Mundikat).
Had me ook in de overkoepelende organisatie Fifé verdiept en in de voorwaarden waar een fokker aan moet voldoen.
Ik vond het persoonlijk allemaal erg onduidelijk en helaas was er geen algemene fokkerslijst met aangesloten fokkers per vereniging en (wat ik gewend bij bij honden) geen overzicht van dekkingen en geboortes) dus eer ik er een beetje wijs uit was
Mijn vraag waarmee ik het topic starten wat toen ik op mijn laatste tandvlees de laatste fokkers af aan het gaan was en ik me dus afvroeg of ik niet gewoon voor asiel kittens moest gaan.
Noem het zweverig, maar sommige dingen zie ik als een "teken"!
Als ik zoveel moeite doe en in alles gaat het verkeerd en dan ineens op een asiel nest geattendeerd wordt waar alles perfect is, dan noem ik dat een teken en had het zo moeten zijn!
En dan zal je net zien, heb ik mijn kereltjes gekozen, krijg ik een bericht van een fokker dat er mensen afgezegd hadden en ze een kitten beschikbaar hadden
Uiteraard heb ik vriendelijk bedankt, ik ben al verkocht