EN DAN KRIJG IK EEN KLAP IN MIJN GEZICHT
Krijg ik vanmiddag ineens een bericht van de kattentherapeut dat ze bezig is mijn mail te beantwoorden over de kitten keuze (welke karakters bij mij passen en welke bij elkaar)
Dus ik terug gestuurd dat veel vragen die erin stonden niet meer van toepassing zijn omdat (wat ik vermeld had in de mail) dat voor zaterdag was en ik dus mijn keus al gemaakt had.
Ter verduidelijking: ik had haar daar vrijdag over gebeld en gevraagd of dat voor zaterdag 17:00uur nog kon.
Ze vroeg hoe het gegaan was.
Ik heb vermeld dat ik middels jullie hulp voor twee kittens ben gegaan Stoffel en Flip, omdat die het meeste contact maken met de hond en kimmi werdt omschreven als een kitten die veel alleen bezig was.
Ook had ik het idee dat Stoffel en Flip meer contact met mij maakten.
Ze schreef: 2 katertjes is een prima keus.
Ik: waren alleen maar katertjes
Schrijft ze: Je kan uberhaupt niet kiezen op karakter
Ik: Hoe kiezen mensen dan?
Zij: op geslacht, kleur en gewicht, mensen kiezen vaak voor de kleinste, zie ook dat Stoffel de kleinste is.
Ik: Alleen Kimmi was duidelijk groter. Maar ik heb nu dus al gekozen.
Zij: Ik neem aan dat je het nog (eventueel) kunt afzeggen.
Daarna ging het over de verwarring van de mail en heb aangegeven dat het klinkt alsof ze zegt dat ik een verkeerde keus gemaakt heb.
Behoorlijke klap voor iemand die het zo over goed wil doen, zoveel begger vooraf met fokkers mee heeft gemaakt, eigenlijk hulp vooraf vroeg, toch met de informatie die ik had een keuze gemaakt, helemaal blij met mijn keus en dan achteraf te horen krijgen dat het de verkeerde keus is!
Ik heb om het af te sluiten terug geschreven:
Ik moet het nu even laten bezinken en verdere hulp wil annuleren.
(Ik wilde haar voordat de kittens kwamen laten komen om te kijken welke verbeterpunten er nog zijn en tips te geven hoe ik het laten wennen zo goed mogelijk kan laten verlopen en dan als de kittens er zijn nogmaals laten komen voor advies).
Ze heeft nu alsnog de mail nu doorgestuurd.
Deze heb ik nu vluchtig doorgenomen om er zo achter te komen waar haar reactie vandaan komt om de af te zeggen.
Begrijp me niet verkeerd!
Ik merk uit alles dat ze met heel veel passie en toewijding mij advies heeft proberen te geven.
Ik heb alleen gemerkt dat wij elkaar niet begrijpen en de communicatie tussen ons niet goed verloopt.
Ook heb ik het gastgezin direct een app gestuurd met de vraag hoeveel ze wegen en ook Kimmi (die het grootst lijkt).
Ze dachten gelijk dat ik aan het twijfelen was in mijn keuze en nu Kimmi wilde
Flip en Kimmi wegen 610 gram, Stoffel 590 gram (ze zijn 6 weken, dus geweldig op schema).
Mij lijkt 20 gram geen super groot verschil, zeker niet om daarvoor de kitten af te zeggen!
Verder gaf ze punten aan als kennis van het gastgezin, hoe/waar de kittens zaten en de moeder.
- Gastgezin heeft ook zelf nesten gehad, dus dat zit goed.
- Kittens hebben een ruime kamer waar veel verstop/slaap plekken zijn, diverse kattenbakken, eten (brok en vlees Royal Canin), overdag gaat die kamer open en kunnen ze in een extra ruimte met trap naar boven, dus dat zit ook goed.
- Moeders was heel vriendelijk en sociaal, ik wilde haar al bijna nemen, dus... wie wil er nog een super lieve poes adopteren?! Born Limburg!
Enkel het 9 weken verhaal

zij zegt minimaal 12 weken, liefst 16 weken.
Nou lijkt 16 weken mij behoorlijk overdreven omdat ook bij erkende fokkers ze met 14 weken toch echt vertrekken.
Gelukkig hebben jullie me hierover al gerustgesteld
Ik moet me nu wel even herpakken, mijn enthousiasme en blijdschap dat ik had met mijn keuze voor Stoffel en Flip is nu wel even verdoofd