Uiteraard is het mijn doel om de toediening op de minuut nauwkeurig te doen als dat het beste is voor onze lieve Soep. Ik ben niet op zoek naar een excuus om de kantjes er vanaf te lopen

Hij moet nu 2 keer per dag 2,5mg (is nog niet gecontroleerd of dit de juiste waarde is). Maar onze levensstijl kan het soms lastig maken (beiden zelfstandig ondernemer, en soms tijdje van huis). Omdat Soep zich van lieve rustige goedzak ontpopt tot professioneel worstelaar bij het geven van een pil, kan tot nu toe alleen ikzelf hem een pil geven. En in mijn omgeving heb ik wel wat behulpzame mensen maar daarvan is er ook maar 1 die het lukt om hem een pil te geven.
Het is nog niet voorgekomen dat het 'mis' gaat met de tijd. Maar in de toekomst komt het misschien voor dat ik moeilijke afwegingen zal gaan moeten maken m.b.t. toedienen van de medicatie op een vaste tijd. En daarom zou ik graag een beetje een gevoel krijgen voor hoe strikt die tijden zijn. Kan iemand me hier iets meer over vertellen? Geeft iedereen de schildklier medicatie op strikte tijden?
Extra info voor de geïnteresseerden: Wij hebben 3 snoezen van katten. Soep is een achtergelaten zwerfkat die nu al 9 jaar bij ons is. Daarom weten we helaas niet hoe oud hij is maar de schatting is 15. Zijn schildklierwaarden waren hoger dan de hoogst meetbare waarde (ik weet niet meer wat het hoogst meetbare was, maar in ieder geval boven 100). Hij heeft door de Thaifeline heel erg last gehad van bijwerkingen braken en niet willen eten. Heeft daarvoor anti-braakmiddel gehad en die kuur is nu afgelopen en gaat al een paar dagen goed. Ik was heel bang dat we afscheid van hem moesten gaan nemen zo slecht ging het na starten van de kuur, maar nu is hij weer lekker vrolijk, eet goed en zijn vacht ziet er weer beter uit. Volgende week moet hij op controle. Ik ben nu alvast heel blij en hoop dat ik nog vele jaren mijn leven zal moeten schikken naar zijn medicijngebruik

p.s. dankzij dit forum heb ik nu ook wat meer info over waarom je de Thiafeline pillen niet mag delen. Ik dacht dat het belangrijk was dat het omhulsel intact was bij het doorslikken. Maar nu ga ik wel experimenteren met het omhullen van pillen in snoepjes, want het is dus niet erg als hij er op bijt. Hopelijk maakt dat het wat makkelijker!