Graag zou ik jullie mening willen hebben. Misschien zijn er hier meer mensen die ongeveer hetzelfde hebben gehad en mij met de kennis achteraf wat kunnen adviseren? De vraag is of je kiezen moet trekken bij een kat die geen klachten laat merken.
Soep heeft net de schildklier 'ellende' achter de rug. Alles is nu in orde, alleen heeft hij nu wel een hartruisje. Hij is ook weer aan het aankomen en onderweg naar zijn oude gewicht. Tijdens alle onderzoeken toen hij ziek was is naar voren gekomen dat zijn tandvlees ontstoken is en zijn kiezen slecht. Toen zei de dierenarts dat we 'in de toekomst wellicht wat aandacht aan zijn gebit moeten geven en de tandjes schoonmaken'.
Nu bij het goednieuwsgesprek had ze nog even naar de tanden gekeken (waar ik niet bij was) en zei dat hij allemaal slechte kiezen heeft die er echt uit moeten. Ze had het over opgeloste tandwortels. Achteraf vind ik het vreemd dat ze het nu zo veel ernstiger laat klinken dan vorige keer. (Dacht ze vorige keer dat hij toch niet zo lang meer zou leven? Heeft dit een financiële achtergrond? Of heeft ze echt beter gekeken nu?)
Ik weet dat katten goed zijn in klachten verhullen. En dat hij vrolijk op zijn brokjes knaagt niet betekent dat hij geen pijn heeft. Maar toch... Ik vind het nog al wat. Helemaal onder narcose. En we hebben het hier over een kat die in zijn mandje plast van de stress onderweg naar de dierenarts.
Daarnaast weet ik vanwege zijn zwerfkatten bestaan tot 9 jaar geleden niet hoe oud hij is. De schatting is 15 jaar maarja.. je weet het gewoon niet.
Zijn er hier mensen die kiezen hebben laten trekken bij katten die geen klachten lieten merken? Merkte je achteraf wel dat ze zich beter voelden na de operatie?
Ben ik terecht bang voor de narcose? Of valt dat allemaal wel mee?
Ohja en het gaat natuurlijk ook heel veel geld kosten. Maar als ik zeker weet dat hij er gezond uit komt en hij zich beter voelt, wil ik hem dat niet onthouden. En dan hoop ik natuurlijk dat hij nog vele jaren lang plezier heeft van die flinke uitgave