Ik ben vrij nieuw op het gebied van fora, so bare with me

Wij hebben een kater van 11 maanden. Een leuk beest, lekker sociaal, speels en knuffelig. Sinds 1 week hebben we een klein manneke erbij. Super lief en aanhankelijk speels katertje. We hebben ons goed ingelezen en we weten dat het wennen wat tijd kost. Nero, de uk van 12 weken, heeft 3 dagen apart gezeten. We hebben geurtjes gewisseld en Xavi (de oudere kater) af en toe in de kamer gezet als Nero eruit was.
Vanaf dag 1 merk ik verandering in het gedrag van mijn lieve kater. Hij wil bijna niet aangehaald worden door me, terwijl hij voorheen echt bij de deur op me aan het wachten was. Af en toe komt hij bij me liggen. Maar zodra ik hem aanraakt gaat hij weg. Hij is niet echt een babbelaar en mauwt dus niet veel. Alleen als hij op de gang zit en wij zijn in de woonkamer mauwt hij omdat hij naar binnen wil. Sinds de kleine er is, kan ik Xavi niet meer oppakken. Hij mauwt direct en wil los.
Ik heb er meer moeite mee dan ik had verwacht. En dat klinkt misschien dom. Ik mis mijn lieverd. Mijn Kater die lekker wil knuffelen. Ik ben bang dat hij helemaal geen huisgenootje wil. Ik maak me dus een beetje zorgen.
De eerste 2 ontmoetingen zijnachter de rug. Er werd wat gegromd en geblazen, en al gauw waren ze achter elkaar aan aan het rennen. Dit ging best vriendelijk. Er werd hier en daar uitgehaald, maar zonder nagels. Is het puur stress vanuit Xavi? Of moet ik meer lezen vanuit zijn gedrag en een ander gouden mandje zoeken voor Nero

Sorry voor het lange verhaal! En bedankt alvast voor jullie raad
groetjes