Onze kat is begonnen met sproeien in huis nadat er een buurtkater in ons huis is geweest en daar heeft gesproeid. De hele kamer stonk er naar!
Uiteraard goed schoongemaakt met UrineOff en een kattenluik gekocht met chip. Maar helaas was het kwaad al geschied. Onze kat voelde zich blijkbaar niet meer veilig en is sindsdien begonnen met sproeien in huis.
Hij sproeide overal, wel op 30 verschillende plekken. Er viel niet tegenop schoon te maken.
Feliway werd hij wel wat rustig van maar het ging niet over. We hebben hem ook laten controleren door de dierenarts maar er mankeerde hem niets.
Nu zijn wij sinds een half jaar verhuisd. We hebben hem eerst kamer voor kamer laten wennen in combinatie met Feliway. Hij sproeide NIET! Wij waren super blij!
Maar toen.. na 3 maanden hebben wij hem weer naar buiten gelaten. Binnen 3 minuten zag ik hem al sproeien (buiten). En tot mijn schrik zag ik de volgende dag weer 5(!) sproeiplekken overal in het huis! Op de plant, op de kasten, tegen de deur.
Weer Feliway in het stopcontact maar het hielp niet.
Toen hebben we de kat maar binnen gehouden. Hij mag nu niet meer naar buiten. Het sproeien is gestopt. Maar dit is niet te doen. Wij kunnen geen raam of deur open hebben want hij rent naar buiten. Hij drukt dwars door horren heen en hij miauwt de hele dag door keihard. Hij verveelt zich en wil naar buiten. Maar dan gaat hij dus sproeien binnen!
Sowieso is hij heel gefocust op geuren. Zodra er iemand vreemd binnenkomt dan snuffelt hij alles af en soms flehmt hij daar bij.
Blijkbaar heeft hij het gevoel dat hij binnen ook zijn territorium moet afbakenen wanneer hij buiten in contact komt met andere katten. Wat kunnen wij nu nog doen?
Hoe kunnen we zorgen dat de kat gelukkig is maar dat wij ook gelukkig zijn?
- Volgens dierenarts is hij gezond
- Feliway helpt niet voldoende
- Sproeit alleen binnen zodra hij naar buiten mag
- Kat is niet langer binnen te houden
Alle tips zijn welkom! Bedankt!