Incontinente perzen poes

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gast

Incontinente perzen poes

Bericht door Gast »

al twee jaar zijn we aan het sukkelen met onze poes.Een huidprobleem.tot
bloedens toe opengekrabt, en daar heeft ze prednison voor gekregen.
5 maal in een jaar om de twee maanden. we zijn er reeds een half jaar meegestopt, want het ging een heel stuk beter. :grin: :grin: Maar nu komt het volgende probleem :roll: , sinds we zijn gestopt , heeft ze altijd dunne ontlasting :oops:
netjes in de bak. maar haar plasjes laat ze de hele dag door op allerlei
plaatsen achter :oops: :oops: . Wat kan ik hier nog aan doen ? :?:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hai Keci,

prednison heeft soms diarree en darmvlokbeschadiging als bijwerking. Het zit er dik in dat je kat niet wil plassen in de bak waar hij ook in 'diarreert' omdat dit niet lekker krabt.
Ik zou als ik jou was een middel tegen de diarree vragen (flagyl, stormogyl) en een extra bak plaatsen voor de plassen.
En voor de huidproblemen zou ik Stella consulteren; elders op het forum te vinden. Sterkte en succes!
Laatst gewijzigd door Emma Boom op 20 dec 2003 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Hoe oud is ze eigenlijks?

en heeft ze dan niet een blaasontsteking, of incontinentie in de vorm dat ze t gewoon niet ophoudt tot aan de bak?

Wij hebben hier alleen een plasje van Xonya als volgens haar de bak te vies is, maar ze gaan hier op hun tijden naar de bak, ...
en dat terwijl we er dus ook 2 hebben,..

en hoe vaak doet ze een plas?

k zou er toch nog even weer naar laten kijken bij de dierenarts..

succes!
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Anonymous

Bericht door Anonymous »

ze is 12 jaar oud, en ze laat het eigenlijk gewoon lopen waar ze ook
ligt. Dan leg ik er weer een schoon kleedje voor in de plaats.Ik ga
na de feestdagen naar de DA, want onze vaste da is tot 1 jan.op
vakantie.Bij een andere moet ik haar hele voorgeschiedenis er weer
bij gaan halen.En ik hoop nog steeds dat het zomaar weer over kan gaan.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

ik hoop t ook voor je.

maar ze is al wat ouder en dat zou er best mee te maken kunnen hebben.

een kennis van me heeft een birmaan gehad van 18 en die begon eerst ook met een plasje, maar t werd steeds erger..
die was dus gewoon incontinent,.. en pieste dus ook waar ze liep...

ik zou zoiezo even heengaan, een advies van een andere dierenarts is niet verkeerd hoor, misschien ziet hij iets wat de ander niet ziet.

en daarbij is t wel van belang dat als er bv een blaasontsteking speelt of ze inderdaad incontinent is, er wel een diagnose gesteld word.

bij blaasontsteking moet je er wel snel bij zijn.. ik loop ook niet graag een week of 2 met blaasontsteking :wink: ik zou gewoon ff naar die ander gaan..

mijn Gizmo heeft een ribbenkast die anders is dan van andere katten, en de eerste dierenarts zei dat ie hooguit zn 3e of 5e maand zou halen, dus ik van slag, en toevallig trof ik zijn collega op t spreekuur de week erop, en die zei dat als ie nu gezond speelde en at en gewoon rende en racede hij er overheen zou groeien, en mn mooie manneke is nu alweer anderhalf jaar oud, dus een 2de mening van een andere dierenarts is zo verkeerd niet, en ik zou met plezier t hele verhaal vertellen, tis in t belang van je kat.

k ben benieuwd wat t is, maar zoals je schrijft denk ik aan blaasontsteking of gewoon incontinentie, en of dat laatste overgaat durf ik niet te zeggen, maar denk t niet...

succes en houdt ons op de hoogte!
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Anonymous

Bericht door Anonymous »

hallo allemaal
dit wordt geen leuk bericht, want we zijn naar de da geweest, en dieheeft na bloedonderzoek bericht dat haar nieren weg waren.Er is dusniets meer aan te doen.De pijn zou alleen maar erger worden en
langzaam aan zou ze worden vergiftigd,dus raadde de da aan om haar in telaten slapen,Is dus gebeurd, vandaar dit rotte bericht..
Gesloten