Als ik op straat loop valt het me vaak op de katten die ik tegenkom en dat zijn er vaak 3-4 dat die best klein zijn , en dun , rond de 3 kilo , ik vind dan de katten vooral die van mijn buurvrouw aan de magere kant , ik kan de botten bijna zien , het zijn wel buiten katten , maar mila daar integen is gespierder staat hoger op de poten en weegt 5 en halve kilo voor een vrouwtje
Als ik dan mila optil en de kat van de buren dan schrik ik gewoon , dat er zoveel verschil in zit
Ik geef mila nu iets minder aan brokken
En ik denk als ze straks een tuintje heeft om in te lopen dat ze misschien ook iets afvalt niet superveel maar iets
Guusje en Gijs wegen bijna hetzelfde. Scheelt nog geen halve kilo. Maar als je ze optilt lijkt Gijs veel zwaarder. Guusje is groter en oogt heel fragiel Gijs is een dikke beer. Sta er altijd versteld van dat er maar zo weinig verschil in zit qua kilo. 5.3 zoiets
Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Happy weegt 7,2 kilo, hij is ook wel groot, Joep weegt 6,4 kilo, Roedi weegt 3,6 kilo ( altijd al een magere kat geweest) Bella weegt 4,1 kilo, Hummel weegt 6,2 kilo ( heeft een lekkere wiebelonderbuik)
Hobbel weegt 3,5 kilo ( is niet zo groot) Polleke die ook klein is weegt 3 kilo en Pita weegt 4,5 kilo, maar ziet er dunner uit
Het zal voornamelijk in de genen zitten hoe zwaar katten kunnen worden.
Happy is vanwege zijn blaasgruis op dieet gezet en is al 1 ons afgevallen, woog eerst 7,3 kilo
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
Ja die van mij weegt denk ik nu 5 kilo , 3 maanden terug 4,3 ze is bijna een jaar over een maand , maar ze krijgt nu niet meer onbeperkt brokken , 2 keer perdag brokken 60 gram, en 1 keer perdag beetje vlees 35 gram
Die van mijn zus wegen alle 2 7-8 kilo dat is niet normaal alle 2 binnekatten
2x per dag 60 gram? Dus 120 gr + 35 gr natvoer?
Is dat niet veel voor brokjes?
(of bedoelde je 60 gr totaal?)
Hier weegt Bono nu 5,3 kg en Yuna 4,2.
Bono was al bij 7 maanden 5 kg maar ik heb hem daarna redelijk op gewicht kunnen houden. Hij is wel altijd de grootste geweest (ook uit het nest).
Ik bedoel 60 gram perdag , ik gaf eerst 70-80 gram nu dus iets minder die buik mag er wel af , ,maar doen ze geholpen was 2 maanden erna toen begon dat buikje wel een beetje , ook meteen zo een flubbertjr eraan haha , zo zonde maarja dat heeft iedere kat
Er word vooral snachts veel gegeten , als ik niet oplet eet ze 25 gram met een uurtje leeg ,
En met 30 gram moet ze de hele nacht en ochtend mee doen, lijkt wel of ze uit blijdschap ook eet , als er iemand binnekomt en ze ligt op bed dan is ze zoo blij , dat ze daarna weer voor de 2e keer gaat eten in een uurtje tijd