Sinds 3 weken ben ik het trotse baasje van Luke en Skywalker. Twee Ragdollkatertjes van 3 maandjes oud. Bij de fokker kregen ze RC en Renske. Er werd mij geadviseerd door te gaan met RC omdat ze dat voer al bekend zijn. Ik geef ze nu dus RC Kitten. Op internet lees ik veel negatieve berichten over RC. Mijn DA zegt dat ik mij geen zorgen hoef te maken en dat er helemaal niet zo veel graan in het voer zit en dat het graan wat er in zit dusdanig bewerkt is dat het gewoon verteerbaar is. Wat is hier van waar?
Toch wil ik na de castratie graag over op ander voer. Mijn nichtje adviseert Iams, dit voert ze zelf ook. Alleen hier lees ik dus ook weer gemengde verhalen over. Ook een horrorverhaal over dierproeven..
Graag koop ik het voer gewoon in de winkel of via Zooplus. Qua prijs is voor mij 50 euro per 10 kilo goed te betalen, dit is vergelijkbaar met de prijs van RC.
Ik moet er bij zeggen dat ze RC erg lekker vinden. Ze eten en drinken goed. Hun vacht ziet er mooi uit en ze verharen weinig. Wel hebben ze wat zachte ontlasting met soms wat helder bloed. De DA zegt dat dit door de Vitaminthe komt, dat heb ik gebruikt om ze beide mee te ontwormen. Volgens de DA hoef ik mij dus geen zorgen te maken. Ik geef ze ook af en toe natvoer en snoepjes. Hier stop ik tijdelijk mee om te kijken of de diarree misschien toch daardoor komt. Als natvoer geef ik Renske. Pas hadden ze een zakje RC natvoer gedeeld maar Luke heeft dit later weer uitgespuugd, daarna begon ook de diarree, al was dat ook de dag dat ze ontwormt zijn dus waar de diarree door komt is mij nog niet helemaal duidelijk, vandaar dat ik alleen even een weekje RC geef en kijk of de ontlasting dan beter word.
Het is een heel verhaal geworden maar mijn uiteindelijke vraag is eigenlijk welk voor jullie adviseren te geven na castratie, ook met het oog op gewichtstoename. Ik wil natuurlijk geen dikke katjes. Is RC echt zo slecht? En hoe denken jullie over Iams?
Het is de eerste keer dat ik kittens heb vandaar dat ik zoveel twijfel en vragen heb.
Bedankt alvast voor jullie hulp

Dit zijn mijn jongens trouwens:https://tismaan.wordpress.com/2017/06/21/catspam/