Flessenkitten vs normale kitten met moeder

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Mila16
Lynx
Lynx

Flessenkitten vs normale kitten met moeder

Bericht door Mila16 »

Hallo allemaal , ik was even benieuwd naar verhalen van anderen
Dus hier mijn vraag

Voor de mensen die ooit een flessenkitten hebben gehad , of hebben
Wat was het verschil met deze kitten dan andere kittens?

Ik heb een kitten van nu 10 maanden , toen ze 2 weken was op straat gevonden samen met broer en zus , na 11 weken heb ik haar opgehaald

Wat mij opvalt is dat ze het altijd fijn vind om bij je te zijn
Sta ik te douchen dan wacht ze in de badkamer , ga ik naar de woonkamer dan gaat ze daar slapen , ga ik naar boven dan komt ze mee en gaat op bed slapen ,

Ben ik even bezig en ik kom terug in de woonkamer dan staat ze al bij de deur en wildan meteen een knuffel, soms dan ligt ze ook te slapen op zolder , ik hoef dan maar te roepen en ze rent gelijk naar de slaapkamer,

Ben ik boven en is de deur dicht in de woonkamer en ze is wakker dan hoor ik nog wel eens een miauw
En ook als ik even de deur uit ben of dit nou 3min is of een uur , ze loopt dan zoekend door de woonkamer te miauwen

Ze past zich makkelijker aan , als wij er maar zijn dan is alles goed , maar als we uit logeren zijn en ik zit even op de wc dan staat ze gelijk bij het raam bij de deur , wanneer ik eraan kom ,

Ze maakt altijd oogcontact , klopt het dat flessenkittens een diepere band hebben met hun eigenaar?
Laatst gewijzigd door Mila16 op 05 jun 2017 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah

Re: Flessenkitten vs normale kitten met moeder

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ik denk dat je laatste zin klopt. Ik heb geen ervaring met een flessenkitten, maar een kat die veel te vroeg van het nest was en heb een extreem intense band met hem. Hij verstaat mij en ik versta hem...met het kleinste gebaar weet hij wat ik bedoel /wil en zo ook andersom. Mijn asielkatje kwam bij ons toen ze 9 jaar was (nu 12). Zij begint steeds meer te ontdooien, maar met haar kan ik nooit dat niveau in contact bereiken.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Cerna

Bericht door Cerna »

Ik heb een flessenkitten, Cerná, gehad.

Ik ontmoette haar in 2000 het asiel toen ik daar als vrijwilliger werkte. We hadden net twee maanden daarvoor onze oude zwarte kat Minoes (19) in moeten laten slapen en Cerná was een exacte, jonge kopy van Minoes.
Wat me op dat moment al opviel was dat ze onmiddellijk bij me op schoot sprong en haar pootjes in mijn nek legde en haar koppie op mijn schouder. En natuurlijk kwamen toen de waterlanders.

Het kostte me een week om mijn man te overtuigen dat we deze "nieuwe Minoes" in huis moesten nemen en toen mijn man akkoord was hoorde ik van de asielbeheerder dat de kat al eerder geplaatst was, maar dat de vorige eigenaar haar had teruggebracht omdat ze zo aanhalig was. Ik vond dit zo'n rare reden want wie wil er nu geen aanhalige kat?

Cerná (=zwarte in het Tsjechisch) was 10 maanden toen ze bij ons kwam wonen en ik heb nog nooit zo'n vrijerige, mensgerichte kat gehad dan zij. Je hoefde maar te gaan zitten of ze kwam op schoot en lag ik in bed dan kroop ze onder het dekbed en moest ik op mijn rechterzij gaan liggen. Cerná schoof dan haar linkerpootje onder mijn hoofd en haar rechterpoot legde ze in mijn hals en dan ging ze sabbelen. En zo vielen we samen in slaap.
Ook overdag hing ze het liefst om mijn hals en dan maar sabbelen. Mijn meeste truien laten nog steeds haar sabbelsporen zien. :smile:

Waar ik was, was Cerná en het was dan ook heel zwaar om haar vorig jaar te zien aftakelen. Natuurlijk is dat moeilijk bij elke kat, maar met Cerná had ik toch wel een heel innige band. Ze is 17 jaar en 5 weken geworden.
Afbeelding
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Mijn flessenkitten was Kees. In Spanje bij de vuilnis gevonden, meegenomen door kennis van kennis en met de fles grootgebracht. De kennis nam hem en zijn zusje in huis. Zusje ging prima, Kees niet. Op een gegeven moment hing kennis huilend aan de telefoon - of ik svp Kees in huis wilde nemen want hij had al zoveel meegemaakt. Ik had al 6 katten en Kees deed aan wildplassen bij kennis. Kostte dus enige moeite mijn partner over te halen.

Kees had niks met de andere katten maar was dol op ons mensen. Echt de aanhankelijkste kat die je je kunt voorstellen. Door zijn moeilijke start wel een eetprobleem, hij kende geen grenzen op dat gebied en was moddervet. Maar Kees was gelukkig en daar ging het om. Hij is 9 jaar geworden. gewoon opeens dood neergevallen. Kwam nog een knuffel halen bij dochter, ging naar buiten en stierf in de kattenren. Gelukkig was dochter thuis op dat moment, zodat we wisten dat hij niet heeft geleden en geen lange doodsstrijd had.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Mila16
Lynx
Lynx

Bericht door Mila16 »

Duidelijk , wat een verschil he. Soms zie je dan hoe ouder hoe knuffeliger
Lopke

Bericht door Lopke »

Knuffeliger inderdaad, vaak ook meer dat trappelen en sabbelen aan je kleren.

Bij onze hond werd er tot op volwassen leeftijd nog naar de tepel gezocht door fleskitten Millie, onze Brom kende het klappen van de zweep en zorgde dat als Millie in zo'n bui was, hij de benen nam.
Er was maar 1 veilige plek, bij Xander op de voeten, dan ging Millie sabbelen bij hem aan zijn trui.

Wel rede waarom we ze nooit samen alleen lieten.

Ik heb tegenwoordig wel mijn bedenkingen, hoe slim het is een flessenkitten op te laten groeien.
Ik vind die zuigdrang wel heel erg sneu, die was wel heel erg heftig.
Als je discussie op het moment hoort mbt adoptiekinderen en kinderen van een onbekende zaaddonor, vraag ik me af of je alles en iedereen wel moet redden.
Redden we ze omdat we vinden dat het moet, voor onze eigen gemoedsrust.
En is dat redden wel werkelijk redden.

Of is er misschien een natuurwet, zoals bij vlinders en kippen, ze moeten zelf uit hun cocon of ei komen, zodat ze sterk genoeg zijn om te overleven.
Hebben zoogdieren emotioneel, mentaal hun eigen moeder nodig om op te groeien en gelukkig te kunnen worden?
Mila16
Lynx
Lynx

Bericht door Mila16 »

Mijn poes komt eigelijk de laatste 5 maanden niet meer op schoot , in het begin heeft ze dit wel gedaan , ook in de auto doet ze het , maar nooit als ik op de bank zit wel jammer , ze gaat liever haar hangmat in
Kurgel
Poema
Poema

Bericht door Kurgel »

Beste Mila,
Soms hebben katten van die episoden. Wat het dan ook is. Bij mijn beide senioren gehad. Soms maanden met zijn tweeen op de bank of bij mij op het bed, dan afwisselend en fpda ander slapen op de bank beneden etc.. soms met Luna episoden dat ze zelfs midden in de nacht weken achter elkaar bovenop me wilde liggen en soms 2 maanden beneden slapen. Kan dus ook wel weer overgaan. Gewoon kat gang laten gaan. Hoe meer je iets wil (forceren) hoe meer ze juist het omgekeerde doen :lol:
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Mila16
Lynx
Lynx

Bericht door Mila16 »

Haha precies kurgel , zo is het ook, gewoon de tijd geven dus
Plaats reactie