Ik zou graag ervaringen willen horen over het volgende:
Mijn kater is 12 en gisteren opgenomen. Hij had sinds enkele maanden suiker. En in overleg met de dierenarts zijn we eerst hem op dieet gaat zetten. Dit ging enerzijds goed. Hij had weer meer energie. Alleen bleef hij langzaam afvallen. Het viel mij niet op maar wel mijn gasten.
Ik gaf hem Applaws, MD of natvoer van integra. Alleen was alles ruim 1.5 week geleden op en gaf hem enkele dagen wat anders, ook laag in granen ( van Feringa) de aankomende dagen werd hij steeds slomer, zocht gekke plekken op om te slapen, kleine miauwtjes. Maandagavond lag hij er apathisch bij en ben ik gisterochtend gelijk naar de dierenarts gegaan. Hij was uitgedroogd. Koppie hing, extreem spierzwakte... na testen kwam er een kalium tekort uit. Al vlot na binnnekomst kreeg hij een vocht infuus. En sinds vandaag kalium toegediend ( 2 x per dag). Het lijkt wel of hij steeds meer achteruit gaat. Knippert amper met zijn oogjes, algehele malaise. Vanochtend toen ik er was spinde hij nog ( toen was er nog niet begonnen met medicatie behalve vocht) en vanmiddag leek het wel alsof hij zijn laatste adem zou uitblazen. En ik vind dit zo klote om te zien. Hij verblijft bij de dierenarts en inmiddels is ook bekend dat zijn alvleesklier ontstoken is. Hij krijgt pijnstillers, anti misselijkheid en voeding via een pipetje.

Hij ligt er zo verdrietig bij en ik ben onwijs bang dat hij komt te overlijden. Ik wil vooral niet dat hij pijn heeft.
Er zijn twee scenario's: of het kalium poeder slaat aan, en de alvleesklier hersteld wat door pijnstillers. Of hij komt dit niet te boven. van de dierenarts begrijp ik dat hij dit te boven kan komen... maar ik wil zelf ook realistisch zijn.
Zijn er baasjes met ervaring?