Saartje kortademig
Saartje kortademig
Willen jullie aub duimen voor onze lieve Saartje? Forummers die hier al een poosje komen kennen onze lapjestheemuts wel. De laatste twee dagen kreeg ik het idee dat ze niet helemaal fit was. Wat plakkerige vacht met wat schilfertjes. Vaak zitten dommelen, niet gaan liggen, wel wiebelen. De laatste twee avonden kwam ze naast me zitten ipv op schoot liggen met haar hoofd tegen me aan gedrukt. Vanochtend viel ze om toen ik haar in de gang richting bovenverdieping zette i.v.m. Werklui die in en uit liepen vandaag. Ze bleef een tijdje liggen alvorens ze op stond. Heel vreemd. Vanmiddag zag ik haar flankjes flink op en neer gaan toen ze even buiten was. Ml zag er nog niks aan. Ze liep immers gewoon rond, zat wat in het zonnetje. Mijn intuïtie zei dat het slim was naar de dierenarts te gaan. Na een half uur gewacht te hebben in een hele volle wachtkamer wat vrij stressvol was voor Saar, ondanks de deken over de bench, waren we aan de beurt. De da was met name verontrust over haar ademhaling en hoorde vocht in of bij de longen. Ze had geen koorts. Ze lijkt wel een gevoelige achterhand te hebben. Saar heeft twee prikken gekregen. Ontstekingremmer en vochtafdrijvend. Morgenochtend moeten we meteen terug komen. Ik heb ook waterbakken laag op de grond gezet en merk dat Saartje daar dankbaar gebruik van maakt. Maak me zorgen. Google maakt het er niet beter op. Willen jullie duimen dat het iets is waar nog jaren mee te leven valt? Beter nog gewoon op te lossen is? Ze is pas 13 en we willen haar nog lang niet missen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Re: Saartje kortademig
We zijn de nacht goed doorgekomen. Saar mee naar boven genomen. Ze heeft tussen ons in geslapen. Ze blijft met haar hoofd rechtop liggen. Als ik dicht bij haar kom hoor ik haar schrapend adem halen. Nog steeds benauwd dus. Ze is verder wel alert en lijkt kroelen nog steeds fijn te vinden. Benieuwd wat de dag ons brengt.
O, wat klinkt dat eng, wiebelen en omvallen. Ook hier draaien de duimen volop mee. Hopelijk is het iets behandelbaar.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik zou een borstfoto of echo laten maken van de week.
Ik duim heel hard dat ze beter kan worden. Sterkte.
Ik duim heel hard dat ze beter kan worden. Sterkte.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Ze ademt nu heel erg vanuit haar onderbuik. Steeds als ik haar drinken breng drinkt ze dankbaar en best wel veel. Arme Saar. Is toch niks als je beestjes wat hebben .... Tien uur naar de huisarts. Hoop dat ze vandaag al een foto en echo maken. Hoop dat het iets simpels is. Zoals bij pjotr die een allergie bleek te hebben. Kans is klein natuurlijk. De andere katten geven haar alle ruimte. Waar ze normaal gesproken nog zouden plagen om voor te dringen voor een knuffel blijven ze nu allemaal op afstand. Ze zijn verder wel heel rustig.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik duim! Sterkte en succes zo bij de dierenarts.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
Als ze heel snel ademen gaat er ook veel vocht mee verloren, dus aanvullen is nodig.
Of ze echt veel drinkt in relatie tot hijgen, of dat er wellicht de nieren mee opspelen, moet je overleggen met de da.
Je gaat er zo heen, fingers crossed!
Of ze echt veel drinkt in relatie tot hijgen, of dat er wellicht de nieren mee opspelen, moet je overleggen met de da.
Je gaat er zo heen, fingers crossed!
Lees het nu pas. Ik duim heel hard dat je de benauwdheid bij saartje onder de duim weet te krijgen en de vochtafdrijvers aanslaan waardoor ze vrolijk verder kan huppelen *knuffel*
Saartje is ingeslapen. Later meer. Nu eventjes te verdrietig.
Wat verdrietig...wat is het snel gegaan.
Heel erg veel sterkte met het verlies van je Saartje.
Heel erg veel sterkte met het verlies van je Saartje.
Oh, wat een verdrietig bericht. Zoals je het omschreef leek het op HCM in de laatste fase. Dit had mijn Kathinka...
Rust zacht kleine Saartje en heel veel sterkte met jullie verlies ...ik voel met je mee en zal een kaarsje branden
Rust zacht kleine Saartje en heel veel sterkte met jullie verlies ...ik voel met je mee en zal een kaarsje branden
Heel veel sterkte voor jou en je gezinnetje met het verlies van lieve saar 

Ach, wat erg. Heel veel sterkte.
Rust zacht lieve Saartje.
Rust zacht lieve Saartje.
Grtz, Rik
Heel veel sterkte met het plotselinge verlies van Saar
lieve Saar, rust zacht
lieve Saar, rust zacht
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes