Ik ben nieuw hier en vind dit een leuke en handige forum om vele ervaringen van anderen en herkenbare situaties terug te lezen.

Ik ben zelf een eigenaar van 1 kat, dit is mijn eerste kat/poes van op dit moment 1 jaar. Ben altijd wel een grote dierenliefhebber geweest en toen ik naar een nieuwe appartement was verhuisd 3 jaar geleden vond ik het wel leuk om een huisdier aan te schaffen.
Toen ik haar had aangeschaft als enige kat, zag ik later dat ze eenmaal in huis gewend wel veel energie had. Momenteel ben ik zelf thuis en ze is bijna of nauwelijks alleen eigenlijk. Soms als ik weg ga voor langere uren ook doet ze het ook erg goed. Ze heeft veel speelgoed, klimpalen, ramen, vensterbanken tot haar beschikking.
Als novice vroeg ik mij wel een paar dingen af en heb natuurlijk hier een heleboel al terug gelezen.
Mijn kat woont samen met mij in een appartement van circa 80m2, hier heeft zij toegang tot elke ruimte. Mijn appartement heeft aan de voorzijde ook een grote buitenplaats een soort galerij waar ze niet uit kan ongeveer 200m2 tot haar beschikking, hier laat ik haar vaak ook loslopen en dan komt ze ook netjes weer naar huis. Al mijn buren hier zijn ook gek op haar dus dat zit wel goed lol. Alleen in de nacht slaapt ze niet samen met mij, omdat ze dan nog de neiging heeft om mij te wekken tijdens mijn slaap.
Veel mensen uit mijn kring vinden dat mijn kat best aanwezig is in huis en moet zelf ook toegegeven dat ik dat een klein beetje soms ook wel zo vind

Ze miauwt wel veel moet ik zeggen en we hebben soms wel 4 keer op een dag speeluurtjes (geen kwartiertjes)

Ik weet dat ze wel nog erg jong is, maar vroeg me af of ze nog wel iets relaxter wordt als ze volwassen is. Mijn buren hebben ook een kat, die wilt wel met haar spelen, maar daar kijkt ze ook niet echt om naar.
Mijn kat is gezond, geënt, gecastreerd en ik voer haar graanvrij brokken en vlees. O ja, ze is 3/4 ragdoll en 1/4 turkse angora.
Ach ja, misschien kom ik naïef over, maar vroeg me af of ik het wel allemaal goed doe.
Bedankt voor eventuele reacties.
Groetjes.