Ik ben niet meer zo actief op het forum momenteel. Dat komt omdat ik nogal andere dingen aan mijn hoofd heb en bovendien niet meer dagelijks mijn katten zie.
Twee maanden geleden heb ik mijn relatie verbroken en ben ik tijdelijk bij een vriendin ingetrokken. Mijn ex en ik kunnen gelukkig goed door één deur. Ik ga meerdere keren per week langs 'huis' om de katten te verzorgen en knuffelen. Nu heb ik per 1 mei a.s. een nieuw appartement voor mezelf.
We hebben jaren geleden vast laten leggen dat ik beslis wat er met de katten gebeurt wanneer we uit elkaar zouden gaan. Dat ze bij mij horen en met mij meegaan, tenzij ik anders besluit. Ik zou het fijn vinden als jullie met mij meedenken. Drie katten is gewoonweg teveel voor in mijn nieuwe appartementje helaas... Anders zou ik geen seconde twijfelen en ze alle drie meenemen.
Nu zijn er verschillende opties en ik zou het op prijs stellen als jullie meedenken zodat ik tot een juiste beslissing kom in het belang van alle katten en baasjes.
- Big en Ivy gaan met mij mee en Lizzy blijft bij mijn ex. Hij neemt er een jong katertje bij. Nadeel is dan wel dat Big en Lizzy uit elkaar gehaald moeten worden. Voordeel voor ons is dat we allebei twee katten hebben
- Big en Ivy blijven bij mijn ex en Lizzy gaat met mij mee en ik neem er een jong katertje bij. Vrienden denken dat Lizzy sneller zal wennen aan de nieuwe situatie dan B & I. Vooral Ivy is een stressertje.
- Big en Lizzy gaan met mij mee en Ivy blijft bij mijn ex. Dit heeft voor mijn ex de voorkeur. Hij heeft een sterke band met Ivy en zij is ook erg op hem gericht. Maar zij heeft niet echt iets met andere katten, alleen met Big. Niet dat ze samen slapen of spelen, maar op hun manier hebben ze wel een band. Kan ik ze dan wel uit elkaar halen?
- Nog andere opties die ik over het hoofd zie?
Ik snap dat ik de beslissing zelf moet maken! En dat jullie mijn katten niet kennen enzovoorts. Ik hoop dat jullie door mijn verhalen en foto's een klein beetje weten hoe het allemaal in elkaar steekt met mijn katten en mij toch tips kunnen geven.
Hoe dan ook gaat het me erg aan het hart allemaal en wil ik niet dat mijn katten de dupe worden van deze situatie.
Dank bij voorbaat!