Je best is alles dat je kan doen en dat doe je

Op zich ben ik het daar wel mee eens. Maar als je een nierpatiëntje ook een goed leven kunt geven met nierdieet (liefst natvoer) dan kun je dat goede leven wel een stuk verlengen. Het moet natuurlijk geen martelgang worden wat betreft eten maar het is bekend dat nierpatiëntjes nogal kieskeurig kunnen zijn. Maar met veel zoekwerk (wat dus wat moeite kost voor het baasje) is er meestal wel wat nierdieet te vinden dat lekker gevonden wordt. En als je daardoor de kat nog 5 jaar een goed leven kunt geven... 13 jaar is nog niet zo oud, vind ik.Lopke schreef:Zolang het een goed leven is, knijp ik in mijn handen.
Ja, dat herken ik uiteraard... Mijn strategie is nu dat ik niet doorga met een favoriet merk dieetvoer totdat Dalí het niet meer lust, maar al eerder overschakel. Ik weet nu onderhand wat hij wel lust, en wat niet - en ik heb nu zo'n 4 merken natvoer waartussen is steeds wissel. En soms probeer ik natvoer wat maanden geleden in ongenade is gevallen - en dan eet hij dat weer goed. Dus er is soms geen pijl op te trekken - maar ik denk dat continue afwisselen (in ieder geval bij Dalí) wel de truuk is.Rik schreef:Schrik ook niet als ze over een week of twee het natvoer ook niet lust. Dat hebben we hier op het forum ook allemaal wel met ons nierpatiëntjes meegemaakt. Dan kun je switchen van merk of tijdelijk "slecht" natvoer met ipakitine geven. Het is dus niet iets om dan direct over in paniek te schieten.
Dankjewel, ja daar heb ik al een wat van gelezen. o.a. over versvoerHappyCat33 schreef:ik zie dat je al 'om' bent, en ik denk heel goede keuze. mocht je nog wat meer leesvoer willen hebben waarom natvoer écht beter is dan droogvoer weet ik niet of je de site http://www.voerwijzer.nl al kent? heel veel goede info! succes met je lieve kat
Dat doe ik inderdaad ook. Af en toe knabbelt ze er ook wat van. En ik merk ook al dat ze haar natvoer minder wil, dus ik zat al bijna weer met mijn handen in mijn haar. Fijn om te weten dat het vaker voorkomt!Rik schreef:De nierbrokjes kun je, in kleine hoeveelheid, nog wel in een bakje 24/7 neerzetten. Daar kan ze dan af en toe, als ze zin heeft, van knabbelen.
Schrik ook niet als ze over een week of twee het natvoer ook niet lust. Dat hebben we hier op het forum ook allemaal wel met ons nierpatiëntjes meegemaakt. Dan kun je switchen van merk of tijdelijk "slecht" natvoer met ipakitine geven. Het is dus niet iets om dan direct over in paniek te schieten.
Naar zoiets zocht ik ook. Had bij de dierenarts en de dierenwinkel gevraagd of ze iets dergelijks hadden, maar nee. Heb inmiddels al wat websites gevonden die het verkopen. Nog even inlezen en misschien schaf ik het dan aan. Thanks in ieder geval!ErikPhilippus schreef:En ik geef regelmatig Reactiv tonicum - dat houdt 'm toch wel in goede conditie, en stimuleert de eetlust.