Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Voer zonder granen, had ik ook al gelezen. Maar nu zit Polly op Hypoallergeen en heb ik afgesproken met de DA voorlopig niet van voer te wisselen...

Heb nog wel een aantal vragen;

-Piep (Louis) heeft geen diarree, is dat niet vreemd als het giardia zou zijn? Ze gaan in elkaars kattenbak.
-De diarree van Polly leek eerst minder, maar is eigenlijk nog net zo sterk als in het begin (ik zie de feiten maar even onder ogen :-( ): wanneer zou ik verbetering kunnen verwachten als het Giardia is?
Ik zit namelijk te denken dat als de eerste kuur helemaal geen verbetering geeft, de tweede kuur na 10 dagen rust, niet te starten? Of is dat onverstandig. Wanneer wordt de diarree minder?

Bedankt en groet!
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Catlady13 »

Toen Hummel hier kwam had ze echt dunne diarree, ze lekte overal drupjes. Toen ze op blikvoer ging heeft ze eigenlijk altijd harde poep gehad maar het stonk echt doods. Die geur trok op een gegeven moment weg. Maar zelfs harde poep kan dus giardia betekenen
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Catlady13 »

Kuur altijd afmaken, minstens 2 keer. Dan pak je de achterblijvers namelijk ook aan
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

En wanneer verdwijnt de diarree dan?
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Kimm »

Bij Moes en Mila werd de ontlasting na heel veel kuren pas beter. Maar ik merkte het meeste verschil na die Zoolac propaste. 3 dagen en de ontlasting was stukken beter. T pakt de Giardia wel niet aan maar maakt besmettingskansen wel veel kleiner.

Ik zou altijd de kuur afmaken. Volgens mij kunnen ze anders resistentie opbouwen en dan ben je nog verder van huis als het dus echt Giardia blijkt te zijn. Het is echt een rot periode die diarree hier leek er ook geen einde aan te komen maar wat ben ik blij dat we gewoon doorgezet hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Oké duidelijk. Kwam net thuis en zag ineens weer bloed bij de diarree. Dat had ze niet. Nu ben ik weer ongerust. Met King Louis niets aan de hand; prima mooie ontlasting. Maak me zoveel zorgen jongens....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Kimm »

Mila had heel erg last van de Giardia. Verloor soms op plaatsen zelfs alleen slijm met bloed er in. Heb je toevallig de da al gebeld of je niet ondertussen al mag beginnen met die Zoolac om de ontlasting wat vaster te maken? Dan kun je het misschien ook beter laten onderzoeken



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Hier ook een fan van Zoolac Propaste. Werking het best als je het 3x daags geeft...zo om de 8 uur ongeveer.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Heb hem al besteld! Komt morgen. Heb de dierenarts niet gebeld. Ik las dat het een probiotica is, allemaal goede bacteriestammen. Kan je mijns inziens geen schade mee aanrichten. Overdosering kan ook niet. Dus ik had bedacht het in de stopweek te geven. Op eigen houtje.

Het is zo raar dat ze geen bloed bij de diarree had en nu ineens wel, tijdens de kuur. Dat maakt me bezorgd!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Spuit ik die zoolac gewoon op een schoteltje en dan likken ze het eraf?

Moet Louis een pasta in zijn mond spuiten (panacur), maar krijg dat zo lastig gedoseerd. Schiet de hele tijd door en geef het arme beestje dus telkens iets teveel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lopke

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Lopke »

Logisch dat je je druk maakt, maar misschien helpt het om te weten dat al veel mensen je voor zijn geweest.
En als je je zorgen maakt omdat je bloed vindt, bel gewoon even je dierenarts, die van ons geeft graag tussendoor wat info per telefoon.
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Lopke, heb toch even gebeld (na jou aanmoediging): de diarree gaat pas weg na 2 kuren, dus ik moet gewoon doorzetten. Probiotica gebruiken was geen probleem, Kim. Als ze nou nog het hele weekend bloed bij de diarree had, moest ik weer bellen. Ik ga gewoon stug door jongens, met poep scheppen, wassen, schrobben, mijn huis chloreren.

Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Yo16Ka16No11 »

In het begin likte de katten de probiotica van mijn vingers. Later vonden ze dat steeds minder interessant en druk ik 3x daags ongeveer een halve cm pasta in hun bekje.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

Het zit je niet mee maar ben blij dat ze bij jou terecht zijn gekomen. Ze krijgen bij jou goede zorg en veel liefde. Knuffel voor jullie allemaal
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Kimm »

Ja het is echt wel zwaar. Al dat poetsen, billen wassen medicijnen. Maar super knap dat je gewoon doorgaat! Hoop ook echt dat die Zoolac voor jou net dat extra steuntje is waardoor het goed komt.

Heb jij panacur als pasta? Ik had gewoon pilletjes.

De Zoolac pasta gaf ik een keer of twee keer per dag dat weet ik niet meer. Eerste dosis is wel dubbel, dat weet ik wel nog. Maar hier heb ik steeds de pasta op mijn vinger gedaan en hebben ze daarvan gewoon opgegeten. Dat ging hier super makkelijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Plaats reactie