Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

Waarschijnlijk lost het probleem tussen die twee zich juist op als jullie zijn werken. Herken het wel. Ben ik zo'n stress kip die zich altijd zorgen maakt. En dat voelen de katjes natuurlijk ook.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Wij denken met liefde mee hoor ;-).
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Nog een vraag: piep de muis wil drinken bij Polly de poes. Polly loopt telkens weg. Louis (piep) is nu 11,5 weken. Wat moet ik met dit gedrag? Laten gaan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Ja laat maar gaan. Polly wil het niet en zal dat duidelijk maken. Hij zal er vermoedelijk snel genoeg mee stoppen. Er is in korte tijd heel veranderd in zijn leventje en op die manier zoekt hij troost en herkenning. Ik denk dat dat vanzelf zal stoppen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

Pieeeeeeeeeeeeep lieverdje. Typisch mannen ha ha mijn gijs is bijna 6 en kan nog steeds niet miauwen. Hij klinkt niet als een muis maar als een cavia.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Goed. Het volgende...
Het oogje van Louis is weer helemaal beter. Blij!

Maar de diarree van Polly is niet aflatend dun. Kan het niet eens met een schepje uit de kattenbak scheppen, zeg maar, het loopt er gewoon doorheen. En dat terwijl ze sinds zaterdag toch weer helemaal op hypoallergeen zit. Ik vertrouwde er niets van.

Dus heb weeeeeeer de DA gebeld, ik kon met beide kittens komen. Polly moest ik aan de achterpoten onder de bank vandaan trekken, die voelde de bui al hangen. Louis (Piep) sprong vanzelf in het mandje.
Ik had weer een leuke DA, die me ook hielp toen Polly bloed bij de ontlasting had. Een test doen ging niet lukken, zei ze, omdat Polly echte dunne ontlasting heeft en ik dat niet in een buisje kan scheppen. Goddank. Ik dacht ook al: hoe krijg ik dat voor elkaar. Wel gaan we starten met Panacur 2x 5 dagen met een tussenpoos van 10 dagen. Elke dag kattenbak schrobben met kokend water en kleedjes wassen (heet) en hun kont afvegen als er poep aan zit. Hoefde ze gelukkig niet helemaal te wassen. Ik denk dat de werkdiagnose Giardia is. Voor piep de muis heb ik een pasta gekregen, voor Polly een halve tablet, die ik vanavond er met behulp van een easy pill erin probeer te krijgen (ik ben alleen thuis, mijn vriend is in Belgie voor werk).

Hoewel ik vanochtend wel kon janken, voel ik me nu beter. Ik heb handelingsperpectief. En ik ben eigenlijk wel blij dat we niet testen, nu ga ik alles schrobben voor de zekerheid. Met diagnose zou ik het doen alsof mijn leven ervan af hing.

Sjonge jongens....en hierna is het een keertje klaar toch?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Zeker ooit komt het goed. Start-probleempjes moet je maar denken. Succes met de medicatie en het schrobben.

Ik heb met Bob het eerste half jaar aangemodderd en meer dierenartsen gezien dan me lief was. Die is nu bijna 12 en dat gaat prima. Dus ja ik ken het gevoel als geen ander - komt het ooooooooit goed???
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Dinky »

ja hoor, ooit komt het goed ;) En beter een keer te vaak naar de DA dan een keer te weinig ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Lopke

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Lopke »

Sterkte!!!
Komt goed, pas je op dat giarda ook besmettelijk is voor mensen.
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Kimm »

Heeyy, ik heb even niet gereageerd. Maar als ik het woord Giardia zie moet ik toch altijd even reageren. Als ik jou was zou ik echt de DA vragen of je of in de stopweek van de panacur, of erna of misschien zelfs tijdens de panacur Zoolac propaste mag geven. Een probiotica die de darmflora ondersteund. Dit heeft geholpen bij Moes en Mila. Minder diarree.. Minder kans op besmetting. Wij hebben een half jaar aangemodderd en ik wou dat ik dit toen had geweten. Ook al is het niet zeker Giardia. Ik zou het echt proberen!! Maar dat moet je natuurlijk zelf kijken hoe jij dit wilt doen.

Mocht het Giardia zijn geweest, is het misschien toch niet zo dat ze zo overgevoelig is voor het eten als je denkt. En ik denk dat als je wacht met de probiotica en Polly mocht toch Giardia hebben. Dat je er niet mee af komt met 2x een kuur panacur want dan heeft ze het waarschijnlijk al een langere tijd. En dan kan het echt hardnekkig zijn, tenminste hoe ik het heb ervaren.

Heel veel succes met je twee mooie schatjes!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Bedankt voor de tip Kimm!! Ik ga het gewoon proberen.

Ondertussen;
-bank gestoomd
-vloer waar kattenbakken staan geschrobd met chloor
-kattenbakken met chloor en kokend water geschrobd
-matjes en kleedjes in de kookwas
-oppervlakten in huis met chloor afgenomen
-stoelen gestoomd
-voerbakjes in afgewassen met kokend water

Dit ga ik elke twee dagen doen, gedurende 20 dagen. Wish me luck. Gisteravond was de ontlasting van Polly beter. Geen golf ontlasting meer, maar een puddinkje. Vanochtend weer diarree.. Ik houd de moed erin!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door prinsespolly op 05 apr 2017 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Heb de zoolac propaste besteld!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Kimm »

Top!! Vraag alleen even aan de DA na of het tijdens, of in de stopweek of erna het best gegeven kan worden. Ik zelf zou zo denken in de stopweek. Weet niet meer precies wat wij hebben gedaan, volgens mij zelfs tegelijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
kittentjes

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door kittentjes »

Wat vervelend, ik kan ook meepraten over diarree. Hier was de test op giardia negatief maar dat schijnt niet altijd wat te zeggen. Het hielp bij ons pas toen ze antibiotica kregen, daarna was de ellende eindelijk over. Ik zou dat dus zeker ook overwegen mocht het na de panacur niet helpen (dat kregen ze bij mij ook voor de antibiotica).
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Catlady13 »

Tip, geef een voer zonder granen. Giardia leeft helemaal op van granen. Hier geef ik blikvoer, kvv is ook heel goed als ze het lekker vinden.

Heb vandaag een negatieve giardia test in handen gehad en hummel is hier sinds november. Het gaat weer weg, zolang je de kattenbak ook goed schoon houdt. Bleek is goed en wij schepten elke poep er gelijk uit.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Plaats reactie