Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Ik denk ook wel dat je ze gewoon bij elkaar kunt laten. Als het misgegaan zou zijn dan was dat nu al gebeurd (en had jij het wel aan de spanning gevoeld). En alles wat er nu gebeurd zullen ze zelf uit moeten maken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

Wat lief. Geniet vooral. Niet teveel zorgen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Hoe is het gegaan vannacht?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Louis af en toe miauwen. Nouja. Het is meer piepen. Polly lag op haar vertrouwde plek op de trap. Heeft zich niet bemoeid met Louis.
Vanochtend wilde Polly spelen met Louis. Maar Louis blaast en gromt naar Polly. Vind het een beetje zielig voor Polly. Ondertussen drinkt Polly uit haar bakje, gaat Louis ook uit dat bakje drinken. Polly naar een ander bakje. Louis daar ook naartoe. Polly weg. Ze drinkt, eet en speelt ook wel minder. Ook heeft Louis zich haar kattenbak toegeëigend. Polly gaat nu op een andere kattenbak. Toch vind ik nog steeds dat ik niet mag klagen. Denk dat de kitten wel bijtrekt en dat ze ooit wel samen gaan spelen. Toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201703 ... 272720.jpg[/img]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Ja, dat gaat wel goed komen. Het is al positief dat Polly toenadering zoekt en Louis een beetje blaast. Als het andersom zou zijn dan was het iets moeilijker. Ik lees eigenlijk dat Louis ook wel toenadering zoekt (hij drinkt uit alle bakjes van Polly) maar hij vindt het waarschijnlijk nog wat eng. (Hij is er ook nog maar nét een dag)

Je zou dat een beetje kunnen begeleiden door wat introductie oefeningetjes te doen. Bijvoorbeeld op de grond gaan zitten en met beide aan een eigen kant van je benen wat met ze gaan spelen en snoepjes geven. Laten zien aan Louis dat Polly niet zo eng is. In zijn ogen is zij natuurlijk een stuk groter en vreemder dan zijn broertjes en zusjes en moeder is het ook niet.

Maar ze zitten daar al lief samen op de foto dus dat moet goed komen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Vanochtend gaat het spelen ineens wat harder dan gisteren en eergisteren. Polly bijt Louis en ze rollebollen door de kamer. Louis gromt en piept en blaast af en toe. Mijn vriend en ik kijken elkaar gespannen aan. Maar Louis loopt daarna net weer zo makkelijk terug naar Polly. Polly wil spelen met Louis, de hele tijd, maar Louis wil ook even alleen spelen soms. Ze eten al wel naast elkaar. Maar ze slapen nog volstrekt apart. Hoop dat ze ooit nog een keer samen gaan slapen. En hoe weet ik nou of ze vrienden zijn of dat ze elkaar niet mogen?

De kleine Louis eet nog niet super. Je moet het hem echt voorzetten. Hij krijgt doorlopende brokjes en twee keer per dag natvoer speciaal voor kittens. Dan eet hij wel, maar heeft hij genoeg op een gegeven moment. Hij slaapt ook veel. Dat is toch wel normaal? S ochtends om 5-6 uur wordt hij wakker en gaat hij heel hard mauwen. Als wij of Polly dan met hem spelen is hij stil. Ontlasting en plassen gaat prima.

Ik meng wat kittenbrokjes met het hypoallergene voer van Polly, in 1 bakje. In het andere bakje alleen maar voer voor Polly. Toch eet Polly ook wat kittenbrokjes, dus ze had weer wat bloed bij de ontlasting. Zielig. Hoe hou ik dat toch goed uit elkaar? Ze eten uit elkaars bakjes.

Ook ben ik met Louis naar de DA geweest. Geen vlooien, dus nu ook niet opnieuw ontwormd en ontvlooid. Wel stronghold kitten meegekregen voor over een 2 weken ongeveer. Voor de tweede vaccinatie. Ook gelijk tegen wormen. Hij had overigens 1 balletje die de dierenarts niet kon voelen. En een klein beetje oorsmeer aan 1 oor. Hoefde ik niets mee te doen.

Polly heb ik zojuist comfortis gegeven tegen vlooien en die moet ik einde van de week nog ontwormen. Verder heb ik een middeltje tegen oorsmeer gekregen voor haar, want dat heeft ze (ik zie het zitten).

Zit een beetje met dat preventief ontwormen en ontvlooien. Is dat nodig? Hoe krijg ik die schema's van de katten op elkaar afgestemd met ontwormen en ontvlooien? Verder moet Polly in december haar jaarlijkse vaccinatie en Louis in maart zijn jaarlijkse vaccinatie...

Ben benieuwd of Polly bijwerkingen krijgt van de comfortis. Arme allergische poesie. Ik heb soms met haar te doen, omdat zij geen natvoer mag. En omdat zij wil spelen, maar Louis niet zoveel als zij.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Dinky »

Hypo allergene voeding voor polly? Je gaf toch applaws zeevis? Wanneer je gewoon applaws geeft zou ik de kitten brokken weghalen (of zorgen dat alleen Louis er bij kan komen) en beide applaws geven ;-)

Qua ontwormen zou ik voor kittens het schema aanhouden. Ontvlooien zou ik niet preventief doen maar alleen wanneer je met kammen vlooien aantreft of het vermoeden van vlooien hebt.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Ja applaws geef ik inderdaad! Met een klein beetje hypoallergeen erdoor heen. Oké, doe ik dat. Ik heb voor Louis stronghold, is oké? En Polly ook niet meer ontvlooien en ontwormen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Dinky »

Ik zou tot 1 jaar het volgende ontwormschema aanhouden: http://www.sanimed.info/hoe-vaak-moet-i ... ormen.html
Stronghold is zo te lezen zowel ontwormen als ontvlooien. Is op zich niet verkeerd maar ik zou een volgende keer kiezen voor alleen ontwormen met bijvoorbeeld milbemax (klein pilletje).
Maar dat is een stuk persoonlijke voorkeur omdat hier pipetjes drama zijn. Pilletje gaat hier door beetje natvoer, gevoerd vanuit de hand en daarna rest van natvoer in bakje. Dat is wat hier beste werkt ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Sjanke »

De meeste merken tegen vlooien/wormen hebben een bepaald minimum gewicht. Indertijd kwam ik bij Stronghold uit, omdat ons kitten alleen bij dat merk voldoende gewicht had. Overigens zie ik op andere fora dat Stronghold bij gevoelige katten/honden wat minder bijwerkingen geeft. Misschien de volgende keer gewoon overleggen welk merk het beste is in dit geval?

Kijk ook even wat het beste bevalt qua methode. Ik kies bijvoorbeeld voor pipetjes, ivm nare ervaringen met pasta en pilletjes. Overigens is de werking natuurlijk ook anders (spijsvertering/bloedbaan).

In onze tuin komen ook vreemde katten, dus wij ontwormen 2x per jaar en ontvlooien meestal 1x per jaar (toch uit voorzorg).
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Ontvlooien uit voorzorg is onnodig. Dat is net zoiets als een vlek van de vloer verwijderen die er nog niet zit........omdat je denkt te gaan knoeien ;-)

Gewoon elke dag even met de vlooienkam er door en alleen als de kat daadwerkelijk vlooien heeft ontvlooien.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Sjanke »

Voor de zekerheid: klopt het dat je zeg maar in de oksels/binnenkant dijbeen het snelst vlooien kunt vinden?
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Sjanke schreef:Voor de zekerheid: klopt het dat je zeg maar in de oksels/binnenkant dijbeen het snelst vlooien kunt vinden?
Ik dacht op de onderrug richting staart juist!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Vlooienpoep is inderdaad meestal vooral te vinden achterop rug bij staart.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie