Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Sifra »

Wat zul je geschrokken zijn van die bloeddiarree. Gelukkig dat het al weer wat beter gaat met Polly.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Het gaat inmiddels een stuk beter met Polly de Poes. Ze is alleen veranderd in gedrag; rustiger en als ze speelt; veel heftiger. Ze vertoont nu ook een beetje solo kitten gedrag: bijten, krabben, rauzen over de bank. Maar er is nog niets kapot. En ze is ook nog heel aaibaar. Pas over vier weken komt Louis (zo hebben we hem genoemd) en ik ben zo bang dat dat te lang duurt. Maar goed. Het gaat zoals het gaat.

Ik heb inmiddels de moderator gevraagd dit topic te verplaatsen! Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

gelukkig gaat het beter met Polly haar darmen. Poe nog een maand wachten terwijl Polly duidelijk behoefte heeft aan een maatje. Elke dag maar goed bezig houden zou ik zeggen, lekker veel spelen met stokjes met veren en zo. En dingen weggooien (b.v. propje papier) zodat ze erachter aan kan rennen. Heeft ze een speelrails? En een grote krabpaal?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

castratenkoor schreef:gelukkig gaat het beter met Polly haar darmen. Poe nog een maand wachten terwijl Polly duidelijk behoefte heeft aan een maatje. Elke dag maar goed bezig houden zou ik zeggen, lekker veel spelen met stokjes met veren en zo. En dingen weggooien (b.v. propje papier) zodat ze erachter aan kan rennen. Heeft ze een speelrails? En een grote krabpaal?
ze heeft alles!! En elke dag bedenk ik iets nieuws...ik vind het ook lang wachten!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

aftellen dan maar hihihi en tot die tijd heb jij in ieder geval genoeg beweging hahaha zie het asl bevestiging dat je er goed aan doet voor een maatje. vor hetzelfde geld was je er nu pas achter gekomen en moest je nu nog op zoek. koning louis en prinses polly, dat worden leuke avonturen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
kittentjes

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door kittentjes »

He wat schrikken zeg dat ze ineens zo reageerde op de voeding, gelukkig gaat het nu beter. En het maatje komt steeds meer in zicht, heb je trouwens een foto van het aanstaande katje?
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Ja ik heb een foto! Lief Bolletje wol! Ik wist alleen niet hoe ik hem up moest loaden...ben normaal best handig met dat soort dingen.

Kreeg vandaag bericht van de fokker dat Louis een reactie heeft op de vaccinatie, sloom, geen eetlust. Moet ik me zorgen maken? Ik heb de tweede vaccinatie al gepland op week 12, moet ik die uitstellen?

Krijg regelmatig filmpjes en foto's van Louis. Ze vertelde dat Louis niet de zwakste en kleinste was van het nestje. Over twee weken haal ik hem eindelijk op, dan worden ook nog de andere kittens opgehaald. Dus hij is niet de laatste.

Met Polly gaat het redelijk. Speelt veel. Af en toe nog beetje diarree. Dus ben nu overgestapt van Sanimed naar RC hypoallergeen. Gaat beter. Krabt nog wel af en toe aan haar hoofd. Soms denk ik dat ze misschien Giardia heeft. Maar ik vertrouw maar op de dierenarts. Ik maak mezelf helemaal gek met alles lezen en opzoeken.

Kan niet wachten tot we Louis op kunnen halen. Tel de dagen af. Gaat me veel te traag! 25 maart....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201703 ... fd36d2.jpg[/img]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Jaaaaaa. Het is gelukt. Hier is hij 5 weken. Hij is nu 9 weken alweer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201703 ... 0abec7.jpg[/img]

En dit is mijn Pollewopje [HEAVY BLACK HEART]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Wat een lekker bolleke wol :)

De tweede enting moet binnen 3 (max 4) weken van de eerste gebeuren. Anders heeft het geen effect. (Het is een booster)

Ik denk dat je je niet al te veel zorgen hoeft te maken. Een reactie kan gebeuren. Hij zal goed verzorgd worden en je zegt al dat hij niet de kleinste en zwakste van het nest is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Dinky »

Tja, het is en blijft natuurlijk een vaccinatie. Ook mensen kunnen een reactie hebben op een vaccinatie dus daar zou ik mij niet gelijk druk om maken. Het is wel iets om rekening mee te houden bij de tweede vaccinatie dat je ook dan mogelijk een reactie kan verwachten (mede omdat weerstand niet optimaal is na een verhuizing).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Kimm »

Wat een ongelofelijk schatje!! Echt heeeeel lief. En je pollewopje is ook prachtig. Mocht je je nog zorgen maken over of er Giardia is, een test is zo gedaan, kost volgens mij ook niet veel, en dan heb je ook meteen geen zorgen dat eventueel Louis niet besmet kan worden.

Heel veel succes met wachten. Zo'n paar dagen nog kunnen heeeeeel lang duren haha!




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Update voedselallergie Polly: ze bleef maar zachte en lichte ontlasting houden (en ook veel meer ontlasting!) op Sanimed en op RC hypoallergenic. Ik meen zelfs te zien dat ze afslankte. Nu terug gegaan naar Applaws zeevis en zalm: weer mooie, donkere, vaste ontlasting hooguit 1-2 keer per dag. Ook is haar anus nu een stuk schoner en heb ik niet meer overal afdrukjes! Ik doe nooit meer iets anders. Ga zo gelijk even 6 kg bestellen! :-)

Update vaccinatie Louis: het katzeltje is na 1 dag herstelt van de vaccinatie, speelt weer, eet weer. Er zijn nog 4 kittens over met wie hij kan spelen. Het duurt me alleen veel te lang. Ik tel de dagen af!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

nog effe wachten. gelukkig is polly dan ook weer helemaal hersteld en weet je nu welk voer het beste voor haar werkt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie